Moonrise - Travel Within (2019)

Polen
Label: Lynx

1. Dive (7:07)
  2. The Answer (5:28)
  3. Rubicon (5:27)
  4. Little Stone (4:42)
  5. Between the Lies (8:06)
  6. Like an Arrow (9:34)
  7. Time (4:25)
  8. Calling Your Number (7:16)
avatar van pos
pos
Binnenkort in het voorprogramma van Mystery in Zoetermeer zag ik. Deze band heb ik blijkbaar volledig gemist maar het klinkt op het eerste gehoor erg lekker. Arena, Pendragon, een beetje in die hoek. Ik ga er eens lekker naar luisteren de komende weken.

avatar van ProGNerD
Mooi album van de voor mij onbekende multi-instrumentalist Kamil Konieczniak. Vind de zang erg goed; veel gevoel en emotie. En dan lees ik notabene op Progwereld.nl dat deze (nieuwe) zanger het niet haalt bij de zanger op het vorige album... Er staat werkelijk geen slecht nummer op dit album; favorieten zijn Like an Arrow (6) en Time (7). Die laatste doet me erg denken aan The Raven That Refused To Sing van onze held Steven WIlson...

avatar van marathonman
heerlijke muziek, heldere productie, zang is prima, ook de vorige albums waren aan mij besteed.

Trucjes? Minder goede zanger? Eerste nummer het minste? Ook ik ben het niet eens met deze mening van Progwereld. Ik draai deze plaat keer op keer en ik vind 'm fantastisch! Vooral de zanger met z'n soepele stem die zonder moeite de hoogte in schiet. Ik had kaartjes voor "Het Blok" maar helaas zorgden een paar micro-organismen ervoor dat dit feest niet doorging.

avatar van Bravejester
Deze band en dit album net ontdekt via de Progladder en deze 1e kennismaking bevalt me prima!

Van dit album nu Like an Arrow, Time, Calling your Number , Rubicon en The Answer geluisterd.
Prima zang en een gitaargeluid dat me heel erg aanspreekt en bevalt; nummers zeer sfeervol en mooi opgebouwd!

avatar van Bravejester
Net ook Dive en Between the Lies geluisterd en nu weer luisterend naar The Answer. Tot nu toe vind ik hun nummers met een rustigere opbouw mooier.

Nu de 1e luisterbeurt voor Little Stone...

avatar van Bravejester
Wat een lastig album om de 2 mooiste nummers te kiezen zeg!

Voorlopig is dit mijn ranking van nummers waar nrs 2 t/m 5 wel erg dicht bij elkaar zitten!

1 Like an Arrow
6 Time
7 Between the Lies
8 Dive

ProGNerD schreef:

Ik vroeg me af of wel eens gehoord hebt van Votum ( ook een Poolse band ) met Harvest Moon als voor mij hun beste album tot nu toe. Helaas nog niet gevonden waar dit te koop is in Nederland. Votum - Harvest Moon (2013)
Albums van hun staan overigens wel op Spotify als het je wat lijkt.

Wel een stuk steviger dan Moonrise maar dit nummer is denk ik een mooie (rustigere) kennismaking :
Votum -Steps In The Gloom