Brandee Younger - Soul Awakening (2019)

1 stem

Jazz / Neoklassiek
Uitgebracht in eigen beheer

1. Soulris (4:53)

met Ravi Coltrane

2. Linda Lee (4:43)
  3. Love's Prayer (5:22)

met Ravi Coltrane

4. Respected Destroyer (7:01)

met Sean Jones

5. Games (5:42)
  6. Save the Children (5:30)

met Niia

7. Soul Awakening (3:51)
  8. Blue Nile (7:33)
avatar van E-Clect-Eddy
Sinds donderdag is dit album tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release komende vrijdag, via een stream van NPR first listen en de twee singles via haar Bandcamp pagina

Het is dat Brandee Younger een harpiste is want anders was ik hier niet op afgekomen: Jazz en (Neo)Klassiek en dan ook nog eens nagenoeg geheel instrumentaal, is niet mijn ding. Gelukkig worden er ook ander invloeden bij gehaald: Funk en Hp Hop, deze laatste hoor ik niet echt.

Heb niet het hele album beluisterd, maar van wat ik hoor is het zeker een interessant experiment. Alleen de inbreng van de harp klinkt nadrukkelijk (Neo)Klassiek, althans zo komt het op mij over. Het klinkt ook als twee gescheiden musicale lagen (de harp enerzijds en de overige instrumenten anderzijds), die niet echt interactief zijn. Jammer, maar misschien dat het op één van de niet beluisterde nummers wel werkt.

Save the Children is het enige nummer waarop gezongen wordt door gastartiest Niia, dit spreekt me nog het meest aan.