Babybird - Ugly Beautiful (1996)

Label: Atlantic

1. Goodnight (2:53)
  2. Candy Girl (3:56)
  3. Jesus Is My Girlfriend (5:24)
  4. I Didn't Want to Wake You Up (5:15)
  5. Dead Bird Sings (5:11)
  6. Atomic Soda (5:08)
  7. You're Gorgeous (3:42)
  8. Bad Shave 2 * (3:27)
  9. Cornershop (3:48)
  10. King Bing (9:53)
  11. You & Me (4:10)
  12. 45 & Fat (4:11)
  13. Too Handsome to Be Homeless (4:44)
  14. July (3:46)
  15. Baby Bird (5:01)
  16. Bad Shave * (4:39)
totale tijdsduur: 1:07:02 (1:15:08)
avatar van LittleBox
Natuurlijk kent iedereen het geweldige You're Gorgeous, maar wat te denken van Handsome to Be Homeless, Candy Girl en Dead Birds Sing en de rest. Prachtplaat dit. De zanger schijnt alleen niet zo'n jofele kerel te zijn, heb ik me wel eens laten vertellen.

avatar van starbright boy
Was in 1996 even een hype. Baby Bird bracht eerst vier albums uit met een selectie uit jarenlange lo-fi opnames en toen één geproduceerd album met nieuwe opnames van een aantal van die oude nummers. En dat allemaal in iets meer dan één jaar.

Dit is dat hi-fi album. You're Gorgeous was een grote hit in Engeland. Er kwamen nog twee hi fi albums en een lo-fi album. Die albums kregen steeds minder aandacht en waren steeds minder succesvol en sinds 2000 heb ik niets meer van de man vernomen.

avatar van c-moon
PRACHTIGE popplaat van Stephen Jones is dit!!!
En ook opvolger "There's Something Going On" is brilliantt, maar het grote publiek kent wellicht enkel deze, al was het maar omwille van de fantastische single "you're georgeous"....

De man maakte idd. in korte periode een hele hoop goede, en brilliante platen.... enne.. zijn eerste release sinds 2000 staat eraan te komen.. zo lees ik toch op 's mans officiele website

avatar van Lukas
Volgens Koekebakkers cd-uitleen site vertoont dit album de meeste overeenkomst met mijn ingevoerde top 5 (zie top 10). Leuk om te weten, ga ik ooit nog wel eens naar luisteren

avatar van Jumperjack
Ik heb het nummer Candy Girl op een verzamel CD staan en vind dit erg goed, ben ook geinteresseerd in de rest, maar ik kan op Usenet niets vinden. Ik ga maar eens kijken of ik bij mijn palatenboer iets kan vinden.

mathieudc
You're Gorgeous vandaag horen passeren op de radio...had het eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Wat een aanstekelijke catchy melodie, zalig nummer!