Inna - Yo (2019)

9. Gitana (3:01)
  10. Contigo (2:57)
  11. Fuego (3:15)
avatar van Arrie
Ik las dat dit een beetje haar Anti is: ze is eindelijk een positie dat ze haar eigen ding kan doen, en ze heeft dan ook alle nummers zelf geschreven. Ik las zelfs het woord 'experimenteel'. Ben nu wel benieuwd hoe dit klinkt, kan jij er wat over vertellen NewYorkCityLight?

avatar van NewYorkCityLight
Arrie schreef:

Het is inderdaad heel anders dan de rest van haar albums (op de nieuwste single 'Te Vas' na). Dit album is wat rauwer, meer akoestisch en doet op sommige momenten wat aan gypsy muziek denken (voor zover ik weet hoe dat klinkt). 'Ra' is hier het beste voorbeeld van. Nummers als 'La Vida' en 'Tu Manera' lijken haast refreinloos te zijn. 'Iguana' is denk ik het meest opvallende nummer (en m'n favoriet), en was ook een grote hit in haar thuisland. Een beetje een salsa-club nummer. Elk nummer is trouwens voorzien van een videoclip en dat is geen straf voor het oog.

En het was je waarschijnlijk al opgevallen, maar het hele album is in het Spaans. De laatste jaren flirtte ze steeds meer met andere talen in haar muziek, waaronder Spaans, Frans, Roemeens, Arabisch en zelfs een fictieve taal in het geweldige 'Heaven', maar dit is haar eerste volledig Spaanstalige album.

Hoewel de hoes meer aan 'Unapologetic' dan aan 'Anti' doet denken, is het inderdaad wel vergelijkbaar met 'Anti'. Ze doet nu echt haar eigen ding. Het is denk ik geen album wat haar echt nieuwe fans zal brengen, en ook niet zo goed als 'Anti', maar het luistert prima weg.

avatar van Arrie
Thanks! In ieder geval Iguana eens gecheckt en die is supertof! Heerlijk geproduceerd.

Wel grappig, ik heb Inna na haar hits niet echt meer gevolgd en zou nooit hebben geraden dat dit van Inna is.