Phil Collins - Tarzan: Nederlandse Cast (2007)

Label: Universal

14. Bij Mij Moet Je Zijn [Reprise]
  15. Verloren Verleden
  16. Jij Woont in Mijn Hart [Reprise]
  17. Als de Maan bij de Sterren [Reprise]
  18. Twee Werelden (Finale)
  19. Phil Collins - Everything That I Am
De musical Tarzan in de vertaling van Martine Bijl. Net als bij de Broadway versie is track 19 een bonustrack gezongen door Phil Collins zelf.

Hoofdrolspelers in deze versie zijn: Ron Link als Tarzan, Chantal Janzen, Chaira Borderslee, Clayton Perroti, Hans Ligtvoet, Arie Rustenburg, Jeroen Phaff en Tim Koper (jonge Tarzan).

neo
Hebbe ze ook nog gebruik gemaakt van composities van Mark Mancina?

neo schreef:
Hebbe ze ook nog gebruik gemaakt van composities van Mark Mancina?

Geloof van wel, de reprise's misschien...maar dat weet ik niet zeker.....

Volgens mij zijn alle nummers composities van Phil Collins zowel qua tekst als muziek (de Broadway Cast cd heeft in het boekje alleen maar zijn naam staan). Op deze cd zijn de teksten uiteraard bewerkt in het nederlands.

avatar van JohnWilliams
Prachtige musical...! Krijgt ook nog een leuke tas en boekje erbij. Ron speelt goed en ook Chantal Janssen mag er wezen. De muziek van Phil Collins gaf goede ondersteuning...ook deze cd zal fantastisch zijn, nog 1 dagje wachten en dan is hij er

avatar van dynamo d
Is dat vreemd om dit album onder artiest 'Phil Collins' te plakken? Het zijn toch eigenlijk gewoon Nederlandse artiesten die de liedjes van de door Phil Collins geschreven musical in het Nederland coveren?

avatar van JohnWilliams
Heb je wat mij betreft wel een punt.
Maar misschien vonden ze de stemmen niet belangrijk maar de songteksten wel (Phil Collins) vandaar.

avatar van Ericos
Vanavond de musical gezien.
Wat een schitterende musical zeg. Geen woorden voor!
En wat een prachtige muziek. Het raakte me echt.

Vooral de stem van Ron Link is prachtig!!!!

fastpulseboy
ik prijs mezelf vreselijk gelukkig dat ik dit nooit zal horen

avatar van Ericos
ONgelukkig bedoel je?

Ik heb de musical gisterenmiddag gezien (17e) en ik vond het een meevaller van jewelste: sterker......... ik vond hem ijzersterk.
De stem van Ron Link is erg mooi en het was een waar spektakel.

fastpulseboy schreef:
ik prijs mezelf vreselijk gelukkig dat ik dit nooit zal horen

Stel je niet aan: je neemt al de moeite om je te bemoeien met de discussie bij dit album dus dan trekt het blijkbaar toch

Ik ben overigens wel benieuwd naar het stemgedrag van Harald: de Broadway versie krijgt 2* en deze 3,5*.
Waar zit hem het verschil voor jou? Ik zelf vind de Broadway versie net even beter (maar dat komt ook door de taal).

aERodynamIC schreef:

Engels is vele malen mooier dan ons Nederlandse taaltje. Dit komt mede omdat de woorden veel krachtiger en korter klinken dan sommige woorden in het Nederlands.

avatar van Marjolein19
Weer een geweldige musical.. Nog niet geweest.. Maar cd al wel binnen! Prachtige nummers!

Maanden geleden zat er bij het Veronica-magazine een verkort exemplaar van dit album bijgevoegd.
Dit heeft eigenlijk maanden lang in mijn huiskamer gelegen, en ik heb vandaag dit exemplaar maar eens op gezet.
Ik kan er gelijk bij vertellen dat het nu al weer in de kliko ligt.
De musical zal ongetwijfeld mooi zijn, maar de muziek zelf gaat er bij mij niet in.
Ieder zijn of haar mening maar deze muziek is duidelijk niet aan mij besteed.

avatar van kaztor
Hmm, ik krijg de kriebels bij het zien van dit album, maar volgens sommige reacties van mensen met een smaak waar ik 'u' tegen zeg is dat ongegrond....

Is dit dan soms anders dan de typische glijmiddelmuziek waar Phil solo doorgaans mee op de proppen komt?
En is dit voor de niet-musical-fan (zoals ik) nog te doen?

Ik betwijfel het.

EVANSHEWSON
kaztor schreef:

En is dit voor de niet-musical-fan (zoals ik) nog te doen?

Ik mag ook geen vooroordelen hebben, maar ben bang dat ik die bij dit soort muziek wel heb.
Maar misschien wel ongegrond, wie weet ????

avatar van kaztor
Dan schuif ik als lichtpuntje alvast Chantal Jansen naar voren...

avatar van Marjolein19
Ondertussen naar de musical geweest. Wat enorm spectaculair. Behoort nu zeker tot mijn favorieten!
Meerdere malen met kippenvel gezeten en een brok in me keel.. Ook kunnen lachen om de rol van Jane.. goed neergezet door Chantal! Helaas hadden we geen Ron Link maar John Vooijs speelde het ook erg goed! * 4,5

avatar van Bruce Almighty
Hetzelfde verhaaltje als bij The Lion King, gewoon prachtige muziek waar ik eigenlijk geen comentaar op heb, de muziek heb ik al gehoord (dit album dus!) ik heb er ook een stukje van op een CD staan maar de musical schijnt tegen te vallen heb ik van velen gehoord!

* * * * *

Bruce Almighty schreef:
maar de musical schijnt tegen te vallen heb ik van velen gehoord!

Ik ging er heen met dezelfde berichten maar oordeelde zelf compleet anders: mij overdonderde het wel degelijk en ik heb er schitterende herinneringen aan over gehouden.

avatar van Bruce Almighty
aERodynamIC schreef:

Oh ja ? wat raar nou ja smaken verschillen natuurlijk maar ik heb nu (opna jou dan) nog van niemand gehoord dat hij zo goed is, misschien ga ik er wel zelf eens heen!

En ik juist naast mijn eigen ervaring het tegenovergestelde: mensen waren enthousiast (ook de niet musical-liefhebbers).
Het ligt er maar aan wie je spreekt.
Puur kijkend naar de volle zalen die telkens blijkbaar getrokken worden zal het wel in orde zijn, anders stoppen ze altijd eerder met een productie denk ik dan maar.
Ik verbaas me meer over het hoge stemgemiddelde: zou goed is deze cd nu ook weer niet, want daar horen we toch over te oordelen (en niet de complete show).
Aardige liedjes, maar ik hoor liever nummers van een musical als Rent om maar een voorbeeld te noemen. Maar ja: smaken he

koenenbw
Inderdaad best opvallend dat deze cd veel hogere stemmen krijgt dan de engelse versie. Mijn voorkeur gaat echt wel uit naar de engelse cd. maar alsong, ik vind de muziek gewoon fantastisch.
Ik moet de musical zelf nog wel zien, de filmpjes die ik er van heb gezien zeggen mij in ieder geval dat ik hier zeker nog naartoe moet gaan. 3*

Ik draai deze cd grijs.. Al voor ik naar de musical ging kende ik de cd al.. daardoor moest ik tijdens de musical moeite doen om niet mee te zingen hahahha.. maar ook weer na de musical beluister ik hem heeel graag, repeat repeat.. Vooral bepaalde nummers..

Ik vind hem top!

avatar van okaysjon
De film Tarzan heeft diepe indruk op mij gemaakt en de bijbehorende CD heb ik in 3 talen (Duits, Engels, Frans)
Ook deze CD heb ik in de kast staan, en die vind ik zeer de moeite waard omdat hij me doet denken aan de magistrale Musical die ik 4 maal heb mogen zien in Scheveningen.
Hoe die productie in elkaar stak is werkelijk weersinwekkend goed.
Mede daarom een mooie 3.5 sterren

avatar van hansjuvefan
Jeugdsentiment! Mijn eerste album was dit pareltje. Blijkbaar staat hij dus op MuMe
Ik heb de musical zelf niet gezien, en weet eigenlijk niet meer echt hoe ik juist aan deze cd kom. Prachtige zang, mooie productie en de tekst maakte ook een sterke indruk op mij.
Nu zet ik het eigenlijk niet veel meer op, het is wat te kinderlijk. Toch nog een 4*

avatar van Style.Girl
Geweldige musical! Ik ben een er een aantal jaren geleden naartoe geweest, en ik was meteen verkocht. De cast was waanzinnig en de muziek geniaal.

De muziek kende ik al daarvoor, en daar deed ik het ook allemaal voor. Maar, met beeld erbij word het gewoon veel mooier.

Jij Woont in mijn hart is toch wel het meest mooie nummer. En de duets tussen Tarzan en Jane zijn ook erg mooi.