Blanck Mass - Animated Violence Mild (2019)

Electronic
Label: Sacred Bones

1. Intro (0:35)
  2. Death Drop (7:18)
  3. House vs. House (7:41)
  4. Hush Money (5:32)
  5. Love Is a Parasite (6:16)
  6. Creature / West Fuqua (3:44)
  7. No Dice (6:06)
  8. Wings of Hate (5:53)
avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Eerste single klinkt wel OK maar ik word nog niet helemaal weggeblazen ofzo

avatar van E-Clect-Eddy
Inderdaad, de eerste single lijkt erop te wijzen dat dit album minder 'heftig' zal zijn dan het heerlijke vorige album.

avatar van mkrake
Heel fijn nummer!!

avatar van E-Clect-Eddy
Zie dat de dubbel-single Odd Scene / Shit Luck (Bandcamp) hier niet op staat, die klonk in het verlengde van World Eater.

avatar van coldwarkids
E-Clect-Eddy schreef:

Die beats zijn toch aardig heftig, alleen de melodie is slapjes maar is wel lekker op zich die mix.

avatar van E-Clect-Eddy
De tweede single No Dice viel me gisteren pas op. Bevalt iets beter dan de eerste single.

Lijkt beïnvloed door Hip Hop-beats uit de 80s en ook de zang/chants versterken dat gevoel.

Het geluid is meer toegankelijk geworden... klinkt minder agressief.

Blanck Mass - No Dice (Official Audio) - YouTube

avatar van coldwarkids
Damn, wat is No Dice toch lekker zeg. Broeierig sfeertje!

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
't Is een beetje een rommeltje geworden dit album. Tracks lijken wel niks met elkaar te maken hebben.

Het lijkt soms wel alsof hij wat hits van Pet Shop Boys door de mangel heeft gehaald. Ik zet snel Dumb Flesh weer op.

avatar van andnino
World Eater was mijn plaat van het jaar 2017. Helaas maakt Animated Violence Mind nog niet zo heel veel indruk. Wat ik zo goed vond aan de voorganger is dat hij een hogere intensiteitsgraad had dan de meeste metal. Hier is de knop weer een stukje teruggeschroefd. Nog steeds geen slechte plaat, maar hij trekt me toch een stuk minder.

avatar van andnino
Nou ga ik direct al wel mijn vorige bericht nuanceren, want hij luistert toch wel lekker genoeg weg om in een paar dagen meerdere keren te draaien! Hij is nog steeds niet van hetzelfde niveau als World Eater, maar ik durf er zeker wel vier sterren aan kwijt. Qua hoogvliegers vind ik 2019 wat tegenvallen tot nu toe, dus platen als deze zijn zeer welkom.

avatar van freitzen
v-nex schreef:

Of van Roxette (Hush Money)...

Album begint trouwens met Death Drop wel heel sterk.