Last Crack - The Up Rising (2019)

Label: EMP

10. Discipline (3:31)
  11. Pinned (3:23)
  12. Bullet Train (5:26)
avatar van gigage
Vier van de vijf originele leden zijn uiteindelijk tot een opvolger gekomen van de zeer hoog scorende Burning Time uit 1991 De band viel toen snel uit elkaar maar inmiddels zijn de alternatieve hard rockers onder gebracht bij het label van David Ellefson. Ook nu weer geeft de band zijn eigen invulling aan het genre. Toen was het vernieuwend en nu is het leuk om naar te luisteren. Erg leuk.
De Bon Jovi stem op Dave Navarro riffs met Mike McReady solo's in een progressief Temple of the dog sausje werkt nog steeds. Hup de rotatie lijst in.

avatar van milesdavisjr
Een comeback na 28 jaar! En wat brengt Uprising ons na zo'n lange stilte..Een mooi vervolg op het spannende, boeiende en toch ook wel vernieuwende Burning Time. Het materiaal is niet wereldschokkend en de band wil ook zeker niet klinken alsof ze de concurrentie een stap voor willen blijven, de songs zitten echter goed in elkaar en de schijf klinkt volwassen. Buddo klinkt wat bedeesder maar is zeker niet slechter gaan zingen, de ritmes en grooves klinken losjes en relaxed maar nergens is het volledig achter over leunen. De heren houden je nog steeds bij de les en anders eist Buddo wel de aandacht op. De plaat had uitstekend begin jaren 90 uit kunnen komen, de spanning is eraf, wat overblijft; een consistent album met weinig echte uitschieters naar boven maar ook zeker geen nummers die een onvoldoende halen, een dikke voldoende derhalve.

avatar van pos
pos
Jeetje dat deze heren ook weer een plaat uit hebben zeg. Zie me nog bij de Free Record shop staan luisteren naar het debuut. Heb ze ook ooit nog jaren later gezien op het Headway festival in Amstelveen. Inmiddels ook al weer jaren geleden. Lekkere muziek. Ben benieuwd.

avatar van gigage
Het klinkt zo relaxed dat het de heren weinig moeite kost zo lijkt het. Maar is dat niet tevens de kracht van het album? In elke song gebeurt er achteloos wel weer iets nieuws. Milesdavisjr omschrijft het wel goed (90's vibe) maar ik vind dit toch wel weer een knap staaltje musiceren. Bij elke song zit ik er weer lekker in en ze hadden wel wat langer mogen zijn. Greta Grinder en Paper town spreken me het meest aan, Sensei het minst.