Lisa Coleman - Collage (2019)

1 stem

Neoklassiek / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Piano Improv 77 (2:44)
  2. Because Cello (0:52)
  3. Piano Improv 777a (2:25)
  4. PianoBytes (5:36)
  5. Prophet 1 (4:23)
  6. Prophet 2 (4:35)
  7. Prophet 3 (4:35)
  8. The Black Box (2:29)
  9. There's a Song in There (2:08)
  10. Unused (1:09)
  11. Unused1 (1:35)
avatar van E-Clect-Eddy
Een nieuw album van Lisa Coleman, die van Wendy & Lisa uit de entourage van Prince.

Nou ja nieuw... het zijn zijn allemaal instrumentale 'piano' stukken al dan niet begeleid door synths. Op haar Bandcamp-pagina aangemerkt met experimental / electronic / improvisation / score... maar er had net zo goed out-takes of demos kunnen staan want dat dekt de lading ook wel.

Hier en daar zijn er stukjes op de piano te herkennen als een variatie van iets wat op één van de albums / projecten met Wendy Melvoin is gebruikt. Al eerder waren er piano-stukjes van Lisa verschenen als een bonus-cd bij het album Eroica. Daar verschilt dit niet veel van, van wat ik kan herinneren. Dat W&L-album heeft trouwens net een re-release gekregen met 7 bonustracks.

Dit album (en een andere die ze maakte voor de documentaire Valentino's Ghost) zijn alleen interessant voor de die-hard Wendy & Lisa of Prince fans die alles wel eens gehoord willen hebben dat enigszins met zijne Paarsigheid te maken had.