Golden Apes - M Ʌ L V S (2016)

1 stem

8. Occam´s Razor (4:27)
  9. Correlation (1:21)
  10. Shadowplay (5:09)
  11. Malady (5:18)
  12. Sermon in the Vale (5:44)
  13. M Ʌ L V S (3:39)
avatar van Alicia
Malus is een erg mooi darkwave album van de heren Golden Apes uit Berlijn. De band is een beetje onder gesneeuwd geraakt door de recente lawine aan post-punk bandjes. Niet dat ik al die nieuwe post-punkers ga volgen, want daar is natuurlijk geen beginnen aan. Daar zitten trouwens toch heel veel 'dertien in een dozijn' bands tussen. Je kunt sommige bandjes als het ware al 'uittekenen' als ze weer met datzelfde basloopje of synthriedeltje aan komen zetten. Ga maar eens snuffelen op Bandcamp. Maar hier hoor je dat de band muzikaal creatief is en ook al heel lang bestaat, want deze post-punk/darkwave formatie gaat al weer twintig jaar mee! Twintig jaar! En ik weet pas sinds vorig jaar van hun bestaan af!

En... zanger Peer Lebrecht heeft ook weer zo'n mooie lage stem. Nog een bariton om bij weg te dromen.

Het is toch wat!

avatar van ROZZ
Dit vind ik een van hun beste albums. Het album uit 2010 Denying The Towers Our Words Are Falling From... is ook een aanrader.

avatar van Alicia
Klopt, ik vind dit ook een van hun beste albums!