Golden Apes - Kasbek (2019)

1 stem

Duitsland
Label: Aenaos

1. Oblivion (6:25)
  2. Vento (4:42)
  3. Kasbek (3:53)
  4. Deliverance (4:22)
  5. Voykova [The Healing] (5:04)
  6. Clouds' Silver Lining (5:25)
  7. Dust & Dew (5:56)
  8. Sleep (3:49)
  9. Interference (6:18)
  10. Morbus Me (4:56)
  11. Home (5:38)
  12. Parting (5:28)
avatar van Alicia
Golden Apes is een beetje op de achtergrond geraakt tijdens de laatste golf aan steengoede wave bandjes. De band uit Berlijn verdient dit echter niet en ze lijken ook steeds beter te worden. Origineel nee, maar het zijn wel weer hele fijne, meeslepende en melancholische liedjes geworden. Plus een verrukkelijk mooie bariton, dus wordt het een keertje de hoogste tijd om die door Jan en alleman vergeten gouden aapjes op 'n verlanglijstje te zetten!

avatar van ROZZ
Goeie band die trouw blijft aan hun 'gothic rock' sound. Live ook erg goed. De zanger Peer Lebrecht zat hiervoor bij de electro-synthpop band The Dust Of Basement. Ik vind dit beter. Dit album is wat rustiger dan de voorganger.