The Arcana - Lemon Freddy Phantom of the Sky (2017)

1 stem

Rock / Pop
Label: DSO

1. Lemon Freddy (4:45)
  2. When the Feeling's Gone (4:50)
  3. I've Waited (4:57)
  4. Here I Am (5:03)
  5. We in the Moonlight (4:08)
  6. Good to Be Home (3:34)
  7. Rain Down Drifter (4:47)
  8. Let It Go (3:20)
  9. Yellow Plastic Tiling (4:49)
  10. Indigo Dust (6:31)
avatar van E-Clect-Eddy
Ze hadden wel een paar euro meer mogen besteden aan het ontwerp van deze hoes... het oogt wat goedkoop en kan makkelijk meedoen aan de wedstrijd lelijkste hoes.

Volgens Discogs: Alternative Rock, Indie Rock, Pop Rock, Psychedelic Rock > van de paar nummers die ik heb gehoord Psychedelische Pop Rock. Het zit vol muzikale verwijzingen naar de 60s met The Beatles voorop tijdens hun 'trippy'-periode.

Dit is een geweldig album van een band die een klasse apart is. Het eerste dat opvalt aan Lemon Freddy Phantom of the Sky is het prachtige albumwerk. Er gebeurt hier zoveel dat je een paar uur nodig hebt om naar de cover in deatail te kijken om volledig te waarderen dat uniquness en shear briliance in conceptie is.

De tien nummers op het album hebben een andere muzikale vibe van elkaar, waardoor het album des te boeiender wordt om naar te luisteren. Het muzikaal vakmanschap is verbluffend goed voor alle leden van de band. Maar waar het album echt schittert, is de muzikale opbouw van de nummers. Zeer diverse en ongewone arrangementen zorgen ervoor dat de luisteraar blijft dwalen in welke richting het liedje vervolgens zal gaan.

De The Arcana hebben een volledig unieke stijl en dit (hun tweede) album kan worden beschouwd als een complete breuk met traditionele rockmuziek, maar toch in een rockstijl.