Föllakzoid - I (2019)

2. II (13:00)
  3. III (17:00)
  4. IIII (13:00)
avatar van dynamo d
Ben benieuwd of Föllakzoid de lijn van psychedelische rock van vorige prima albums doortrekt. Wel apart dat deze Chleense band het vierde album I noemt.

avatar van Masimo
dynamo d schreef:
Wel apart dat deze Chleense band het vierde album I noemt.
Hilarisch, toch?

avatar van GrafGantz
Masimo schreef:
Hilarisch, toch?

Ik begon al aan mezelf te twijfelen toen ik deze in de lijst met updates zag met daarbij het jaartal 2019. Ik dacht toch zeker te weten dat ik in het verleden album II al eens beluisterd had

avatar van MartinoBasso
dynamo d schreef:

De plaat ligt in dezelfde lijn als voorganger 'III', maar dan met nog langere songs en een tikkeltje monotoner (ja - het kan). Uptempo 4/4 grooves wat de klok slaat, met wat psychedelica tussendoor. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat ze een nieuwe richting zouden inslaan, maar dat valt eventjes dik tegen.

avatar van Ataloona
'T ken natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij hadden ze tot op heden nog geen psychedelische minimalistische techno plaat gemaakt... Imho slaan ze juist een nieuwe richting in, en niet zonder risico's. De krautrock (nadruk op rock) van de vorige plaat is wel redelijk verdwenen; in comes Richie Hawtin en Robert Hood.

avatar van dynamo d
Wat teleurstellend. Ik had wat meer spektakel verwacht maar allemaal wat te eentonig. Genre lijkt me nu ook meer avant-garde en electronic dan rock.

Was bij Plato en dit album stond bij de aanbevelingen van een dame die normaal into electronic (zoals Rival Consoles en iTAL tEK) is. Kende het gezelschap als prog/pscycho dudes - met de info hier snap ik het beter

En zo maf is de benaming niet: Monty Python noemde hun tweede Our Previous Record

Inderdaad, meer techno, meer Plastikman/Hawtin, we vinden 'm thuis he-le-maal geweldig. Plus: 9 september te bewonderen in De Effenaar (https://www.effenaar.nl/agenda/9530/follakzoid-1). Hoop dat het dak eraf gaat daar!

Moest na een tijd luisteren even kijken of ie niet weer van vooraf aan was begonnen.