Paul Cauthen - Room 41 (2019)

Country
Label: Lightning Rod

1. Holy Ghost Fire (3:59)
  2. Prayed for Rain (3:16)
  3. Cocaine Country Dancing (4:16)
  4. Slow Down (3:10)
  5. Big Velvet (3:25)
  6. Can't Be Alone (4:05)
  7. Freak (4:01)
  8. Angel (4:18)
  9. Give 'Em Peace (3:59)
  10. Lay Me Down (5:20)
avatar van heicro
Goede songs, maar in tegenstelling tot een aantal positieve reviews is dat gospel en soulsausje niet helemaal mijn ding. Ik vind het bovendien iets te gelikt allemaal.

avatar van Hendrik68
Ik las de review op Altcountry. 5 sterren maar liefst. Doen ze goed, want anders probeer je hem niet direct. Maar net als Heicro zie ik het ook niet. Een aaneenschakeling van foute keuzes. Inderdaad dat soulsausje, maar ook de vrij irritante instrumentatie, misplaatste koortjes en zijn stem loopt ook niet altijd even lekker. Alleen bij het enkele bluesy gitaarstukje veer ik even op. Lay me down dat de plaat afsluit is misschien nog wel het beste nummer, maar ook dat moet weer veel te kitscherig worden aangezet. Jammer.

Weer een heel goed album afgeleverd. Album wordt steeds beter na een paar maal geluisterd te hebben. Prachtige unieke stem.

Live in Paradiso gezien vorige week. Oversteeg alle verwachtingen.