Devendra Banhart - Ma (2019)

Label: Nonesuch

7. Love Song (4:22)
  8. Abre las Manos (3:34)
  9. Taking a Page (3:36)
  10. October 12 (3:12)
  11. My Boyfriend's in the Band (3:30)
  12. The Lost Coast (3:10)
  13. Will I See You Tonight? (3:23)

met Vashti Bunyan

We gaan nu wel richting herfst. Vandaag is het nattigheid troef, de ochtenden zijn weer een stukje donkerder en de lampen kunnen 's avonds ook wat eerder aan, en dan is Ma van Devendra Banhart gelijk een perfecte worp in deze tijd van het jaar.

Banhart zingt mooier dan ooit: weg krakerige 'freakfolk', een term die we al een tijd niet meer horen; ongetwijfeld niet hip meer.
Ma kan zo naast de albums van Kings of Convenience gezet worden, qua sfeer doet het er niet voor onder, en heel af en toe krijg ik zelfs een beetje een Leonard Cohen gevoel (Memorial).
Die Kings of Convenience link haalde ik ook al bij voorganger Ape in Pink Marble aan, en het is denk ik niet raar om te stellen dat dit album daar op voortborduurt.

Meest toegankelijke album? Wellicht. Maar als het fraai gedaan wordt, who cares?! De gekkigheid mag er wat vanaf zijn, als we er dan een mooi en sfeervol album voor terug krijgen vind ik het prima.
Hoe dan ook: het is en blijft toch herkenbaar Devendra Banhart, die aan het einde nog een nummer met de onvolprezen Vashti Bunyan laat horen.

Ma is een prima album, welke ik op dit moment wat beter vind dan voorganger Ape in Pink Marble.

avatar van Bartjeking
Sluit ik me bij aan, nog geen 4 sterren, maar zit er dicht tegenaan. Now All Gone is mijn favoriet; de single die The Doors nooit hebben gemaakt. Was deze fijne kerel even uit het oog verloren. Ooit een heel vreemd optreden van hem meegemaakt op Lowlands. Kreeg slechte recensies, maar ik was verkocht.