Fruit Bats - Gold Past Life (2019)

Rock / Pop
Label: Merge

1. The Bottom of It (3:01)
  2. Gold Past Life (3:29)
  3. Drawn Away (4:06)
  4. Cazadera (3:25)
  5. Ocean (3:18)
  6. Your Dead Grandfather (2:50)
  7. A Lingering Love (3:36)
  8. Barely Living Room (3:25)
  9. Mandy from Mohawk (Wherever You May Be) (3:47)
  10. Dream Would Breathe (3:57)
  11. Two Babies in Michigan (3:46)
avatar van koosknook
Radiopop uit de jaren '70. Als klein jochie, had ik dit best aardig gevonden. Anno nu stoor ik me aan zoveel jatwerk en die verschikkelijk hoge leadvocals/koortjes. The Bee Gees, Supertramp zijn er weer...

avatar van Zwaagje
koosknook schreef:

En ik kan daar geen genoeg van krijgen. Dit heeft het zelfde effect als Young gun zilver fox; ook niet orgineel maar wel lekker.
Het zal vast wel "een Spotifytje" blijven, maar lekker voor af en toe. Voorlopig 3.5*

avatar van philtuper
Zwaagje schreef:

En ik kan daar geen genoeg van krijgen. Dit heeft het zelfde effect als Young gun zilver fox; ook niet origineel maar wel lekker.

En ik vind dit dan weer veel aangenamer dan Young Gun Silver Fox. En ik wil bij deze ook een lans breken voor de zang en de composities van zanger Eric D. Johnson. In mijn ogen heeft ie meer dan voldoende eigen smoel, net zoals zijn albums. Ik zie hier geen jatwerk in, heb ook nooit dat mierzoete gezever van de Bee Gees erin gehoord. De songs zijn over het algemeen te goed om als ordinair jatwerk te worden weggezet. En deze sound hebben ze al vanaf het begin, ze zijn in ieder geval consistent. Songs als Need It Just A Little (Echolocation), Tony The Tripper (Tripper), Primitive Man, The Ruminant Band, Tegucigalpa, (The Ruminant Band), From A Soon-To-Be Ghosttown, My Sweet Midwest, Birthday Drunk (Absolute Loser), en Drawn Away, Ocean en Two Babies in Michigan (van dit album) zijn in ieder geval nummers die ik kan blijven draaien