Ash Walker - Aquamarine (2019)

Jazz
Label: Night Time Stories

1. Under the Sun (3:31)

2. Time (3:02)

3. Come with Us (3:12)

met Yazz Ahmed

4. Brave New World (3:44)
  5. Finishing Touch (4:01)

6. Aquamarine (3:45)
  7. Sanity (3:08)

8. I Need Money (3:34)
  9. Fat King Smoke (3:26)
  10. Aint Got You (4:36)

met Laville

11. The Dagon's Cashmere Jumper (3:33)
avatar van Mssr Renard
Wat een mooie hoes. Doet mij ook denken aan de hoezen van Yazz Ahmed (die hier ook op meespeelt).

avatar van Mssr Renard
Ash Walker noemt dit zelf 'Underwater Jazz'. Dat beeldt de hoes ook uit.

Hij mengt hier dubsounds en jazz, wat inderdaad een beetje een onderwater gevoel geeft. Het is nogal loungy. Maar dat komt waarschijnlijk omdat deze plaat aan elkaar hangt van de samples en beats. Zanger Laville doet mee op 5 songs, waardoor het geheel een beetje een soul/r&b-vibe meekrijgt.

Ash Walker weet goede samples te kiezen. De drums en baslijntjes zijn erg lekker. Maar toch is dit niet helemaal waar ik op dit moment naar op zoek ben.

Bizar wel, hoe weinig bekend hij is, terwijl ik zou verwachten dat dit soort loungejazz met dubinvloeden het erg aardig zou doen onder de heren/dames muziekliefhebbers.