Hans Zimmer - The Lion King (2019)

Score
Label: Walt Disney

1. Lindiwe Mkhize - Circle of Life / Nants' Ingonyama (4:01)

met Lebo M

2. Life's Not Fair (1:43)
  3. Rafiki's Fireflies (1:52)
  4. JD McCrary, Shahadi Wright Joseph en John Oliver - I Just Can't Wait to Be King (3:22)
  5. Elephant Graveyard (6:38)
  6. Chiwetel Ejiofor - Be Prepared (2:03)
  7. Stampede (7:46)
  8. Scar Takes the Throne (2:50)
  9. Billy Eichner, Seth Rogen, JD McCrary en Donald Glover - Hakuna Matata (4:11)
  10. Simba Is Alive! (3:38)
  11. Billy Eichner en Seth Rogen - The Lion Sleeps Tonight (1:24)
  12. Beyoncé, Donald Glover, Billy Eichner en Seth Rogen - Can You Feel the Love Tonight (3:02)
  13. Reflections of Mufasa (5:09)
  14. Beyoncé - Spirit (4:33)
  15. Battle for Pride Rock (11:01)
  16. Remember (3:09)
  17. Elton John - Never Too Late (4:09)
  18. Lebo M - He Lives in You (5:05)
  19. Lebo M - Mbube (1:56)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een nieuwe Lion King, een nieuwe soundtrack. De vorige kon ik woordelijk meezingen als kind. In het Nederlands, dat wel.

avatar van thomzi50
In zekere zin net zo'n remake als de Lion King-film: bijna één voor één is het origineel gekopieerd, inclusief teksten natuurlijk. Zimmer heeft met zijn composities voor een wat meer orkestrale sound gekozen dan op het origineel, wat zijn composities op zich goed doet, maar waar je bij de film nog kunt zeggen dat elk aspect is opgeknapt doordat er live action van de oude tekenfilm gemaakt is, is er bij de score eigenlijk niets wezenlijks veranderd. Oftewel: ze hadden voor de nieuwe Lion King écht net zo goed de oude muziek kunnen gebruiken. Dat maakt deze soundtrack toch wel erg overbodig. Het toegevoegde nummer van Béyonce is bovendien een gedrocht.

neo (crew)
Een magistrale herziening van de originele score door Zimmer. Op alle fronten is deze nieuwe score rijker in klankkleur en orkestraties . Momenten die oorspronkelijk al krachtig en emotioneel waren, zijn dit nu in overtreffende trap. De thema´s voor Scar en Timon & Pumba zijn echter wel opgeofferd, maar de andere thema's worden ingenieus toegepast. Het is te hopen dat een inspiratievolle herziening als deze Zimmer weer eens aanzet om op zo'n vakkundige en ouderwetse wijze een nieuwe score te schrijven.

De liedjes, zowel nieuw als oud, zijn haast allemaal inferieur aan het origineel, wat vooral te danken is aan de nieuwe stemacteurs met een weinig interessant en onderscheidend stemgeluid. Dat ze ook niet echt kunnen zingen speelt mee, maar een Jeremy Irons die als Scar zong had ook niet echt zangkwaliteiten (bij de hoge noten viel iemand anders in). De Lebo M. tracks zijn daarentegen even goed, naast de mooie toevoeging van zijn samenwerking met Mark Mancina en Jay Rifkin aan He Lives in You, afkomstig van Rhythm of the Pride Lands.

neo (crew)
Puur alleen de score beoordelend zijn Stampede en ( vooral) Battle for Pride Rock vele malen indrukwekkender als in de originele vorm. Dit overstijgt het gevoel van enige nostalgie ten op zichte van de originele score.