Westside Gunn - Flygod is an Awesome God (2019)

Label: Griselda

1. Jul 27th (2:15)

met Westside Pootie en Raekwon

2. Sensational Sherri (4:19)

met Benny the Butcher

3. Bautista (2:32)
  4. Lunchin (3:31)

met Keisha Plum

5. Ferragamo Funeral (1:24)

met Benny the Butcher en Conway

6. Thousand Shot Mac (3:35)

met Conway, Hologram en Meyhem Lauren

7. Birkin (2:48)
  8. Pete Sake (2:45)

met Benny the Butcher en Conway

9. Amherst Station 3 (2:21)
  10. Dance Floor Love (1:21)
  11. Gunnlib (1:46)
  12. Lakers vs Rockets (3:26)

met Sauce Walka

avatar van GarnalenPeller
this a message from the wise and the real
read books man

Unrelenting adlibs, check
Tergende WSG zangstem, check
Erg smaakvol plaatje weer, productie en guestverses on point.

4/5 doots voorlopig.

avatar van Glaciers of Ice
Hoor ik iets verkeerds of zijn Benny en Conway nergens te bekennen op Ferragamo Funeral?

Had wel meer verwacht van de beats. Westside komt wat mij betreft niet in de buurt van Conway of Benny, maar hij heeft wel een uniek geluid. Bovendien rapt hij vaak op vette beats, maar hier klinken ze nergens naar. Op Gunnlib na dan. De gastbijdrages komen hard als gewoonlijk, maar door de vervelende, chaotische productie is het niet fijn om naar te luisteren. Een krappe voldoende, maar wel het slechtste album van Westside.

avatar van Silky & Smooth
Westside Gunn is de rapper die direct het meest opvalt bij Griselda, maar op een album als dit wordt hij al snel ingehaald door Conway en vooral Benny qua flow en techniek. WSG's eigen bijdrages, die mij bij blijven, vervallen al snel tot het af en toe roepen van 'Boom, boom, boom, boom'. Gelukkig zijn er genoeg fijne gastartiesten en producers die ervoor zorgen dat het album meer dan de moeite waard is.

avatar van GarnalenPeller
Het begint zo intens, die Raekwon speech, "fiend hit the pipe one time, he did the dougieeeee", snoeiharde Benny verse, dan die headnod anthem Bautista... dope. Ik vind WSG de beste verse hebben op Thousand Shot Mac, zo vivid. Onverwachte uitschieter op de tweede helft: Het vertederende liefdesliedje Dance Floor Love.