Moon Duo - Stars Are the Light (2019)

Label: Sacred Bones

1. Flying (4:35)
  2. Stars Are the Light (4:25)
  3. Fall (In Your Love) (4:16)
  4. The World and the Sun (4:48)
  5. Lost Heads (6:26)
  6. Eternal Shore (5:38)
  7. Eye 2 Eye (4:21)
  8. Fever Night (5:16)
avatar van E-Clect-Eddy
Het label dat ook verantwoordelijk is voor fijne releases van: Jenny Hval, Blanck Mass, Zola Jesus en Marissa Nadler (met en zonder Stephen Brodsky)

Dit nummer is veel frivoler dan bovengenoemde acts.

Moon Duo - Stars Are the Light (Official Audio) - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Volgende single is uit: Lost Heads minder psychedelisch, ook wat minder sterk dan het heerlijke titelnummer, maar luistert wel lekker weg.

Moon Duo - Lost Heads (Official Audio) - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Derde single Eternal Shore, wat dromerig gezongen... lichtvoetig en de fijne percussie schuift op naar de Bossa Nova.

Een album om naar uit te kijken

Eternal Shore - YouTube - audio

avatar van E-Clect-Eddy
Zo... het eerste heerlijke album van deze vrijdag propvol nieuwe releases valt erg goed.

avatar van philtuper
E-Clect-Eddy schreef:

Moon Duo - Lost Heads (Official Audio) - YouTube
Vind deze juist lekkerder dan het titelnummer! Supercatchy!

avatar van E-Clect-Eddy
Uiteindelijk bevallen alle 3 de singles erg goed...

avatar van philtuper
Het hele album bevalt me erg goed. Fijne verrassing! Ik vind het eigenlijk altojd wel goed wat Moon Duo brengt maar deze heeft wat extra’s. Electronica in dit geval, gecombineerd met de vertrouwde, psychedelische sound. Lost Heads is een zalig waaierig stukje psychedelica en Eye 2 Eye is gewoon een lekkere floorfiller!

Discogs zegt: Indie Rock / Psychedelic Rock

Fijne warm en wat dromerig in een mid-tempo en synth met warme analoge klanken.

Eye 2 Eye is inderdaad een lekker energiek nummer... het is geen Disco maar heeft wel wat patronen en synth-klanken uit die periode. Had eventueel als single gebruikt kunnen worden.

avatar van DjFrankie
Lekkere plaat. Klinkt wat frisser dan ik gewend ben. Maar hij is weer fijn.

Dim
Genoeg kwaliteit, maar nergens écht spannend.

Dim
Ik kon er maar niet opkomen, tot vandaag: dit is waar Lost Heads me aan doet denken:

The Chemical Brothers - A Modern Midnight Conversation