Belle and Sebastian - Days of the Bagnold Summer (2019)

Score / Pop
Label: Matador

1. Sister Buddha [Intro] (3:04)
  2. I Know Where the Summer Goes (4:23)
  3. Did the Day Go Just Like You Wanted? (3:08)
  4. Jill Pole (3:03)
  5. I'll Keep It Inside (1:59)
  6. Safety Valve (2:57)
  7. The Colour's Gonna Run (2:27)
  8. Another Day, Another Night (1:31)
  9. Get Me Away from Here I'm Dying (3:58)
  10. Wait and See What the Day Holds (3:19)
  11. Sister Buddha (4:08)
  12. This Letter (3:25)
  13. We Were Never Glorious (5:23)
avatar van AstroStart
Sister Buddha klinkt vertrouwd. Het doet me denken aan jaren '90 Belle & Sebastian, ook door die trompet op het eind.

Wat moet ik nog zeggen over deze band en dan specifiek dit album?! Dat dit na Storytelling weer een soundtrack is? Dat er nu iets minder instrumentale tracks op staan dan op Storytelling?
Dat het oud en vertrouwd klinkt? Of dat het allemaal niet zo spectaculair is, maar gewoon weer fijn Belle and Sebastian?

Nou dat dus. Niks meer of minder. Voor mijn gevoel geven ze hier niet hun allerbeste werk aan uit, getuige ook wat nieuwe versies van bekende nummers (die nauwelijks anders klinken en daardoor wellicht wat overbodig voor mijn gevoel), maar het blijft gewoon fijne muziek van een sympathieke band.

Lekkere popnummers, een beetje melancholie hier en daar, afgewisseld met typische deuntjes voor een film. Eigenlijk wat je er van wilt en moet verwachten. Een leuk tussendoortje voor de fans zeg maar.

avatar van Lost
Echt wel een goede B&S die ik nog met veel plezier zal draaien. De instrumentaaltjes zitten mooi verweven in het geheel. De nieuwe nummers zijn verademingen tegenover de vorige twee platen... geen overdreven geforceerd (dansachtig) gedoe meer. Kleine melancholische liedjes (violen en trompetjes aanwezig), een paar popparels (nieuwe en gekende)... Voor mij een B&S zoals ik ze het liefste heb. Ook een mooie, verzorgde release trouwens van Matador: stevig kartonnen doosje met mooie fotos uit de film.

Was het vertrouwen wat kwijt in hun, maar dit is nu meer dan hersteld...