The Ting Tings - The Black Light (2019)

Alternatieve titel: Manchester Versions

7. Word for This (3:16)
  8. Good Grief (3:04)
  9. Souvenir (4:28)
avatar van E-Clect-Eddy
Het album van vorig jaar in een ander jasje? demos? uitgeklede versie's? Rock-/Post-Punk varianten?

Wat mij betreft een beetje "all-the-above", in elke geval zijn de synths nauwelijks aanwezig als mede ontbreken ook de drumcomputers grotendeels. Er lijkt soms zelfs een live-drummer mee te spelen naast een basic-ritme uit een doosje om het tempo van het nummer stabiel te houden. Kunnen mogelijk ook over-dubs zijn.

Dus het zijn dezelfde nummers van het laatste album (plus de Japanse bonustrack Souvenir) in dezelfde volgorde als op het originele album. De eerste beluistering met veel argwaan beluisterd en die viel toch goed. Het is een feest der herkenning want de zang / zanglijnen lijken ook deels overgenomen van de originelen. Daar zit minder verschil in ten opzichte van de 2018 versies. Bij bepaalde nummers zoals Fine & Dandy is de zang duidelijk wel anders / opnieuw opgenomen.

Heeft het album met andere versie's toegevoegde waarde? Jazeker, de zang (en dus teksten) staan meer op de voorgrond. Katie White is niet de mooist zingende zangeres (licht nasaal) maar haar stijl geeft wel meer kracht en betekenis aan de teksten. Ook de elektrische gitaar krijgt veel meer ruimte door het ontbreken van al die overlappende synths. Het album uit 2018 is duidelijk bedoeld voor de club en dansvloer en deze versie's meer voor live optredens in gruizige zaaltjes.