The Stockholm Monsters - Alma Mater (1984)

Alternatieve titel: Alma Mater Plus

Pop / Punk
Label: Factory

1. Terror (2:54)
  2. Where I Belong (2:35)
  3. Decalogue (5:30)
  4. Winter (3:09)
  5. Five O'Clock (2:38)
  6. Life's Two Faces (3:20)
  7. Your Uniform (2:57)
  8. E.W. (3:31)
  9. To Look at Her (4:49)
  10. Something's Got to Give (1:37)
  11. All at Once * (2:54)
  12. National Pastime * (2:41)
  13. Militia * (3:35)
  14. How Corrupt Is Rough Trade [7 "Version] * (4:05)
  15. Kan Kill! [7 "Version] * (4:05)
  16. Partyline * (4:14)
  17. Stupid * (2:37)
  18. Your Uniform [Alternate Version] * (2:57)
  19. Life's Two Faces [Alternate Version] * (3:37)
avatar van reptile71
Heb dit destijds gevonden toen ik op zoek was naar Factory bandjes, de plaat toen geleend bij de platenbieb en ik heb hem nog steeds op een bandje staan. Geen geweldige muziek, maar een enkel leuk nummertje staat er wel op. Alleen de eerste 10 nummers stonden op de lp.

avatar van johan de witt
Deze band stond in 1984 in het voorprogramma van The Smiths.
Ik ken alleen de single All At Once/National Pastime.
Die is behoorlijk goed.

avatar van reptile71
Die nummers staan op de verzamelaar All at Once en die is verkrijgbaar bij het label LTM

avatar van divart
Ik dacht toch echt heel lang dat ik ze had gezien in het voorprogramma van de Cure tijdens Pornography, maar kom er net achter dat ze in het voorprogramma van New Order stonden tijdens de desastreuze Movement tour. Was ook in '82.
Klonk niet echt geweldig weet ik nog, maar ook niet echt slecht (eigenlijk precies zoals een voorprogramma hoort te zijn). Een soort van New Wave met trompet (als ik me niet vergis, is lang geleden)

avatar van reptile71
Heb je je goed herinnerd. Er komt inderdaad een trompet voor op dit album.