Joseph - Good Luck, Kid (2019)

1 stem

7. Half Truths (2:51)
  8. Presence (2:51)
  9. Without You (3:06)
  10. Side Effects (3:43)
  11. Enough in Your Eyes (3:47)
  12. Shivers (3:47)
  13. Room for You (3:02)
avatar van E-Clect-Eddy
De drie zussen Closner (Natalie, Allison en Meegan) laten de mooie maar brave Poppy Folk (of Folky Pop) van hun debuut steeds verder achter zich. Op de opvolger kwam er al meer Rock invloeden en die trend zet zich op hun derde album door naar Folk Rock / Pop Rock met soms wat subtiele Country / Americana invloeden. En op nummers als Presence is de Indie Rock van de Mini Mansions plots erg dichtbij.

Ze doen het zonder een drummer, één van de dames houdt de maat via een pedaaltje aan de voet. En een ander lid doet wat ook wat met percussie / tamboerijn. Zo herinner ik het me van hun laatst bijgewoonde optreden. Toch hoor is regelmatig naast de kickdrum-aan-de-voet ook een snare-drum, benieuwd hoe ze dat dan doen. In de studio kan je eenvoudig een drummer inhuren... of ze die ook meenemen op tournee? Of toch een sequencer / kastje-met-geluidjes.

Het onderscheidende van deze act was dat de zussen hun geluid maakten door taken en instrumenten onder elkaar te verdelen en af te wisselen. Vroeger was de instrumentale invulling vaak minimaal, wat de (samen)zang ten goede kwam. Gelukkig is dat deels nog steeds het geval.

Fighter / Green Eyes en het titelnummer Good Luck, Kid waren de 3 singles en verder valt op: Enough in Your Eyes met wat relaxte 70s sfeertje en licht dromerig gezongen.

Volgens Last.fm ook populair bij fans van: Lord Huron / The Staves / The Milk Carton Kids

Joseph - Fighter (Official Audio) - YouTube