City Calm Down - Television (2019)

Australiƫ
Label: I Oh You

1. Television (3:10)
  2. Visions of Graceland (3:23)
  3. Mother (4:02)
  4. Stuck (On the Eastern) (3:18)
  5. Lucy Bradley (3:33)
  6. Flight (2:54)
  7. Weatherman (3:28)
  8. A Seat in the Trees (3:04)
  9. New Year's Eve (3:14)
  10. Cut the Wires (4:14)
avatar van Mausie
Afgaande op de singles wordt dit een totaal ander album dan voorganger Echoes in Blue. Die plaat was vrij donker en zwaar, een echt postpunk geluid. Television lijkt een stuk lichter te worden. De eerste single en titelnummer Television lijkt eerder een britpop nummer en dat geluid hoor ik ook terug in singles Stuck (On the Eastern) en Flight, maar wel wat minder opvallend. Ik verwacht niet dat de voorganger overtroffen wordt, maar ben toch wel erg benieuwd naar deze stijlswitch.

avatar van VladTheImpaler
Tot nu toe alleen Flight gehoord, en dat klinkt inderdaad behoorlijk anders dan wat ik van ze ken.

avatar van Mausie
Onderhoudende plaat met een sterke eerste helft, maar ik mis echte klappers. Na Flight zakt de boel dan ook nog eens flink in elkaar, dus al met al een tegenvallende opvolger. Wat mij betreft mag de volgende plaat weer teruggrijpen naar Echoes in Blue.