Arjen Anthony Lucassen - Strange Hobby (1996)

Label: Transmission

1. Arnold Layne (2:59)
  2. Norwegian Wood (2:07)
  3. Pictures of Matchstick Man (3:11)
  4. I am a Rock (2:35)
  5. Boris the Spider (2:11)
  6. (Further Reflections) in the Room of Percussion (3:11)
  7. Sunny Afternoon (3:29)
  8. See Emily Play (2:42)
  9. For No One (2:02)
  10. I Want You (2:38)
  11. Bus Stop (3:05)
  12. Flowers in the Rain (2:10)
  13. The Letter (2:08)
  14. Ride a White Swan (2:18)
  15. Sloop John B. (2:57)
  16. Daydream Believer (2:42)
  17. Catch the Wind (1:59)
  18. Ice in the Sun (2:25)
  19. Pretty Girls * (2:41)
  20. In the Room of Percussion * (2:59)

met Peter Daltrey

21. Last Train to Clarksville * (2:27)
  22. Ruby Tuesday * (2:48)
avatar van Poles Apart
Ik weet nog dat er destijds rondom de release van dit album wat mysterieus gedaan werd over wie er nu echt achter deze "Strange Hobby" zat. Volgens mij stond Lucassen's naam niet op de hoes en was het een tijdje gissen geblazen (een blad als OOR hielp er lekker aan mee).

Enfin, dit album nooit gehoord, weet dus niet of de cover versies van al deze 60's klassiekers nog iets toevoegen...

avatar van Timk
Gister in een 2e hands bak gevonden en toch maar meegenomen. en ik moet zeggen ik ben blij verrast met deze release. Eigenlijk alleen maar 60s covers in een echt Arjan jasje gestoken. Niet teveel nadenken over de originele, en gewoon lekker weg luisteren en genieten van Arjan's visie op deze nummers.