Work of Art - Exhibits (2019)

Zweden
Label: Frontiers

1. Misguided Love (3:38)
  2. Be the Believer (3:59)
  3. Another Night (4:09)
  4. This Isn't Love (4:35)

met Vince DiCola

5. Gotta Get Out (4:18)
  6. Come Home (4:13)
  7. If I Could Fly (4:08)
  8. Destined to Survive (4:31)
  9. Scars to Prove It (3:41)
  10. What You Want from Me (4:19)
  11. Let Me Dream (4:58)
avatar van Marco van Lochem
Inmiddels heeft de Zweedse melodic rock/aor band Work Of Art 4 albums uitgebracht, met het recent verschenen "EXHIBITS" als laatste. Ze verschenen allemaal op het Italiaanse label Frontiers en hun eerste album, “WORK OF ART” verscheen in 2008. Het trio bestaat uit zanger Lars Säfsund, gitarist Robert Säll en drummer Herman Furin en worden keyboard en basgitaar bijgestaan door verschillende muzikanten. De muziek die de heren maken is zeer melodieus, over het algemeen uptempo en valt onder de noemer “rock”. Dat is een muziekstijl die in Zweden veel gemaakt wordt en heel vaak zit die erg goed in elkaar. Beter dan een kast van de IKEA! Zo ook de muziek van Work Of Art. De stem van Säfsund is hoog en helder en af en toe is er een klein randje te horen. De gitaarpartijen zijn smaakvol, melodieus en af en toe rauw. De 11 songs, die bij elkaar ruim 46 minuten klokken, zijn voornamelijk geschreven door Säll, waarbij hij op enkele tracks hulp kreeg van Jim Peterik, een grootheid in de melodic rock scene (o.a. Survivor en Pride Of Lions) en Jeff Scott Soto. Hoogtepunten zijn het stuwende “ANOTHER NIGHT”, “THIS ISN’T LOVE” met een prog-achtig middenstuk met toetsen solo, “IF I COULD FLY” met een aanstekelijk refrein, het krachtige “DESTINED TO SURVIVE” met mooie toetsenbijdragen en lekker vet gitaariffs en “LET ME DREAM”, een midtempo rocksong. Work Of Art heeft ook met zijn 4e album een prachtig album afgeleverd, dat zeker bij fans van Toto, Journey, Survivor en Foreigner in de smaak zal vallen.

Mssr Renard
Ik vond de twee plaat van hun toen echt erg goed. Erg Toto-achtig. Mooie melodieuze rock. Maar ben ze na hun derde plaat uit het oog verloren. Deze derde plaat vond ik ook niet zo bijzonder.

Ben dan wel benieuwd naar deze. Dus ik zal me er wel aan wagen.

avatar van lemon
Alle vier albums van deze Zweedse band zijn van hoog niveau, maar ik denk dat ik dit de beste vind. Heerlijke melodieuze rock. De vergelijking met Toto ligt net als bij de vorige albums voor de hand maar persoonlijk luister ik liever hier naar.