Strung Out - Songs of Armor and Devotion (2019)

Punk / Rock
Label: Fat Wreck Chords

1. Rebels and Saints (3:54)
  2. Daggers (4:06)
  3. Ulysses (4:12)
  4. Under the Western Sky (3:51)
  5. Monuments (2:45)
  6. White Girls (2:42)
  7. Demons (3:38)
  8. Hammer Down (3:07)
  9. Disappearing City (2:49)
  10. Politics of Sleep (3:10)
  11. Diamonds and Gold (3:11)
  12. Strange Notes (2:45)
  13. Bloody Knuckles (3:45)
avatar van frolunda
Ik luister de laatste jaren lang niet meer zoveel naar dit soort punk als een aantal decennia geleden maar net als bijvoorbeeld de laatste van Nofx is ook dit een prima album.Ben van het Californische Strung out ook alleen maar bekend met de eerste drie platen en daarmee vergeleken is de sound wel wat maar ook weer niet al te drastisch veranderd.Er zijn wat meer accenten uit rock en metal ingevoerd maar verder is dit nog steeds de felle,dynamische en gevarieerde punkrock van toen.
Wel hebben de diverse bandleden flink wat progressie geboekt (geen idee of het allemaal nog dezelfde zijn) op hun desbetreffende instrument.Vooral de drummer maakt erg veel indruk.Alleen de zanger is nog steeds geen hoogvlieger.
Dat alles resulteert op Songs of Armor and Devotion in dertien afwisselende en voor het merendeel sterke songs waarvan na een aantal luisterbeurten,voorlopig Daggers,Monuments,Hammer Down en Diamonds and Gold nog het meest imponeren,al is het kwaliteitsverschil nooit echt groot.
Gewoon een solide en heerlijk album dus.