Chance the Rapper - The Big Day (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

1. All Day Long (3:28)
  2. Do You Remember (3:56)
  3. Eternal (4:03)

met Smino

4. Hot Shower (3:45)

met DaBaby en MadeinTYO

5. We Go High (4:59)
  6. I Got You (Always and Forever) (4:41)

met Ari Lennox

7. Photo Ops [Skit] (1:15)

met John Witherspoon

8. Roo (2:51)

met CocoRosie en Taylor Bennett

9. The Big Day (4:02)

met Francis and the Lights

10. Let's Go on the Run (3:41)

met Knox Fortune

11. Handsome (2:53)

met Megan Thee Stallion

12. Big Fish (3:06)

met Gucci Mane

13. Ballin Flossin (2:49)

met Shawn Mendes

14. 4 Quarters in the Black [Skit] (2:13)
  15. 5 Year Plan (4:17)
  16. Get a Bag (3:21)

met CalBoy

17. Slide Around (4:30)

met Lil Durk en Nicki Minaj

18. Sun Come Down (3:35)
  19. Found a Good One [Single No More] (4:18)

met Murda Beatz

20. Town on the Hill (2:59)
  21. Our House [Skit] (1:05)
  22. Zanies and Fools (5:23)

met Nicki Minaj

avatar van aerobag
1,0
Even zeiken hier hoor, want ik ben behoorlijk teleurgesteld.
Dit is me toch even een onwaarschijnlijke flop die Chance hier aflevert. Ongeïnspireerde trap en pop rap songs. Moeilijk om voor te stellen dat dit de man is die ons Acid Rap bracht.

En ik ben geen tegenstander van lange albums, maar de runtime van 77:20 was totaal overbodig

1,5
aerobag schreef:
Even zeiken hier hoor, want ik ben behoorlijk teleurgesteld.

Na 1 luisterbeurt volledig mee eens. Staan een aantal tracks op die wel ok zijn, maar merendeel is ongeinspireerde bagger. Het laatste echt goeie wat ik van Chance heb gehoord was zijn verse op Ultralightbeam, 3 jaar geleden. Heb het idee dat er bij/ om Chance heen weinig kwaliteitscontrole plaatsvindt want wie de fuck gaat akkoord op zo een runtime waarbij 80% echt heel matig is?

Teleurstellend.

avatar van Kos
Kos
1ste track is wel echt ruk.. heel erg poppy vibe hier.

avatar van overmars89
Ik kom er niet doorheen . Net bij track 10 afgezet. Ik vind denk het eerste nog nummer nog het beste nummer van het album dusver..

Zwaar teleurgesteld.. Acid Rap is voor mij persoonlijk 1 van de beste mixtapes allertijden. Colouring Book vond ik iets minder, maar nog wel van een goed niveau. Dit is echt om te janken.

avatar van Holla
Ik ben eigenlijk van mening dat hij met dit album een prima product aflevert. Het is duidelijk te lang, dat is de grootste valkuil naar mijn mening. Chance speelt met melodieën en flows, en de producties klinken voor het merendeel ook erg fijn. Acid Rap is zeker een stuk fijner, ik vind Coloring Book net iets beter dan deze. Had na alle reacties geen torenhoge verwachtingen, maar ik ben toch positief verrast. Handsome is een ultiem hoogtepunt voor mij, jezus wat catchy is die!

avatar van Kos
Kos
Het begin is gewoon ruk, maar zo over de helft staan er wel een aantal fijne tracks op.

avatar van Dikkop
Een album dat lijkt gemaakt te zijn door een tiener die zingt/rapt over zijn zomerlief, maar gemaakt is door een volwassene die zingt over zijn vrouw.