Iguana Death Cult - Nude Casino (2019)

Label: Innovative Leisure

1. Prelude (0:48)
  2. Nude Casino (2:36)
  3. Bright Lights (3:07)
  4. Lorraine (1:43)
  5. Carnal Beat Machine (3:42)
  6. Spasms (2:08)
  7. Tuesday's Lament (5:24)
  8. Half Frysian (4:09)
  9. Chinatown (2:35)
  10. Liquify (4:53)
  11. Nature Calls (3:48)
  12. Castles in the Sky (4:51)
avatar van E-Clect-Eddy
Bright Lights is een fijne eerste single: Rock, Post-Punk, Surf, de opgejaagde tweede single Liquify is even zo fijn met wat New Wave invloeden (en Afrobeat?).

Ken deze act eigenlijk alleen van naam en wat nummers van het vorige album, mogelijk dat deze wat meer in mijn alternatieve straatje past.

Iguana Death Cult - Liquify (Official Stream) - YouTube - audio

avatar van E-Clect-Eddy
De derde single stelt wat teleur. De eerste twee singles zijn duidelijk sterker.

Iguana Death Cult -Tuesday's Lament (Official Stream) - YouTube

avatar van VladTheImpaler
Ik vind het wel een lekker nummer, doet me denken aan Parquet Courts.

Lachende derde
Poepmuziek voor kinderen die nog niet weten wie dit allemaal al veel beter hebben gedaan # oudelullenalarm

avatar van koosknook
Lachende derde schreef:

En vertel eens, wat is er allemaal zo beroerd aan? Ik ben ook een ouwe lul, maar de eerste nummers van deze kuikens alarmeren mij allerminst.

avatar van VladTheImpaler
Heerlijk plaatje is dit geworden zeg! Ten opzichte van het debuut zijn echt stappen gemaakt. Ook mooi dat dit album ook in het buitenland aandacht lijkt te krijgen, wat waarschijnlijk mede dankzij het label is. Voor liefhebbers van Parquet Courts en rammelrock in die richting is dit zeker een aanrader.

avatar van Zwaagje
Springt allemaal lekker van de hak op de tak en de urgentie spat er van af. Of dit beklijft op de lange termijn zal de tijd leren. Voorlopig fijn .

avatar van Tempel
He-le-maal niks mis mee... ging er blanco in en werd aangenaam verrast...
Ze schijnen bij hun optredens als toegift I wanna be your dog te spelen van The Stooges uit 1969, dus wie is hier de lachende derde ??

avatar van Premonition
Tempel schreef:

Iggy Pop?

avatar van Tempel
Zeker Iggy Pop, The Stooges ook wel bekend als Iggy and The Stooges

avatar van galleryplay
Live gezien op het biljart in de Kroeg van Klaas, het leukste optreden dit jaar tijdens Eurosonic..