Los Campesinos! - Sticking Fingers into Sockets (2007)

Label: Arts & Crafts

1. We Throw Parties, You Throw Knives (2:19)
  2. It Started with a Mixx (1:19)
  3. Don't Tell Me to Do the Math(s) (3:21)
  4. Frontwards (2:18)
  5. You! Me! Dancing! (6:14)
  6. Clunk-Rewind-Clunk-Play-Clunk (0:35)
Veelbelovende EP, ik kende het eerste nummer al een tijdje, maar toen ik hoorde dat dit bandje bij Arts & Crafts had getekend, raakte ik helemaal geinteresseerd.

En terecht, dit is hele goede en leuke indie-pop. De hoogtepunten zijn het openingsnummer, de Pavement-cover Frontwards en voornamelijk het ongelofelijk aanstekelijke anthem You! Me! Dancing!

avatar van Koenr
Eens, erg leuk EPtje. Doet me nog het meest denken aan Architecture in Helsinki, maar het klinkt verder gelukkig genoeg eigen. Werd ook wel weer eens tijd, heb dit jaar nog maar weinig leuke nieuwe pop gehoord. Zit eigenlijk te denken aan 4*, maar hou toch nog even een halfje in omdat You! Me! Dancing! me wat te lang duurt. Verder erg gezellig dit. Dikke 3,5*

Een heel album van dit en mijn 4* staan alvast gereserveerd.

Idd klinkt volledig als Architecture in Helsinki. Leuke cd maar om ze nu super te noemen, nee.

avatar van we tigers
maar dan wel een versie van Architecture in Helsinki die houdt van doorspelen. Lekker four-to-the-floor doortikken met een xylofoontje. Prettige indie. Ben benieuwd naar een 'echt' album.

D-ark
obsessed schreef:

Helemaal gelijk, zeer lekkere en blije indie-pop. Gewoon genieten

avatar van rzasa
Leuke EP met als kapstok You Me Dancing (leuke clip ook). Ga ik zeker volgen. Voor de geinteresseerden: nu op de luisterpaal op 3voor12.nl.

3,5 ster

avatar van Jumperjack
Kreeg deze gratis bij de CD, is net zo leuk!

D-ark
You! Me! Dancing! blijft toch wel geweldig. Jammer dat hun platen zo tegenvielen...