Haiku Salut - The General (2019)

1 stem

8. Velocipede (1:31)
  9. Deserters (2:11)
  10. Cannon (4:50)
  11. Traction (4:34)
  12. Chopping Wood / Arrive (3:52)
  13. Hide (4:19)
  21. The Flood (4:49)
  22. Engine Again (1:11)
  23. Finish (4:39)
avatar van ohmusica
De eerste ‘soundtrack’ van het trio Haiku Salut’ is gebaseerd op een gelijknamige Bustor Keaton klassieker een stomme film uit 1926. De muziek klinkt echter hypermodern en kan goed zonder de film zijn voortgang vinden. Het is melancholisch, maar ook fris, speels en inventief. In de beschrijvingen gaat de muziek door voor post-rock / electronica, maar dan met een Britse zorgvuldigheid, verfijning en elegantie. Het album heeft een behoorlijke speelduur, maar het wordt nergens echt vervelend, het blijft boeien. Ik heb de muziek van dit trio gaandeweg leren waarderen, dat gaat bij deze ook wel weer lukken.