Sublime - Sublime (1996)

Label: Gasoline Alley

1. Garden Grove (4:21)
  2. What I Got (2:51)
  3. Wrong Way (2:16)
  4. Same in the End (2:37)
  5. April 29, 1992 (Miami) (3:53)
  6. Santeria (3:03)
  7. Seed (2:10)
  8. Jailhouse (4:53)
  9. Pawn Shop (6:06)
  10. Paddle Out (1:15)
  11. The Ballad of Johnny Butt (3:32)
  12. Burritos (3:55)
  13. Under My Voodoo (3:26)
  14. Get Ready (4:52)
  15. Caress Me Down (3:32)
  16. What I Got [Reprise] (3:02)
  17. Doin' Time (4:14)
subliem, niet te evenaren album, wat een prachtplaat

avatar van lebowski
flauw detail, moet dat niet april 26 zijn?

lebowski schreef:

flauw detail, moet dat niet april 26 zijn?

Nee, 29 klopt wel

In de tekst heeft Brad Nowell het over de rellen op 26 April 1992 in Los Angeles.

Maar hij had zich vergist, want die rellen waren op 29 April. Daarom klopt 29 wel.

avatar van lebowski
Neleos schreef:

Dank Neleos, dat is mijn straf als ik me futiliteiten ga bezighouden. Ik richt me vanaf nu weer op de hoofdzaken

avatar van ravenstein
Ik sluit me aan bij Reeko, dit is inderdaad een sublieme plaat.
Ideale zomermuziek: enkele kameraden bij elkaar in de tuin voor een heerlijke BBQ en dan deze muziek.
Enkel de meer punky songs spraken me niet zo aan.

Lekker cd'tje.. Net iets minder dan 40 oz. Maar ach kan niet alles hebben.

waanzinnige cd! Op 1 of 2 nummers na dan maar dat hou je altijd.
Kreeg de cd van mn toenmalige (amerikaanse) vriendin. Haar heb ik inmiddels gedumpt maar de cd lekker niet!

waanzinnige cd! Op 1 of 2 nummers na dan maar dat hou je altijd.

Paar jaartjes terug vond ik hem zeker 4 sterren. Interesse inmiddels helaas iets minder geworden. Evengoed een sterke cd.

3,5 sterren.

Ik heb volgens mij een speciale 2cd versie hiervan. De cd hoes heeft een hond op de voorkant.
Amazon.com verkoopt de cd niet eens:)
toch een link gevonden: http://muziek.ciao-shopping.nl/Sublime_Special_Edition_Sublime__20961

die 2e cd staan nog wat aparte versies op van
1 Doin' Time

2 Date Rape

3 All You Need

4 Lincoln Highway Dub

5 Rivers Of Babylon

6 What I Got

avatar van Shelter
Lekkere plaat.. die zomer komt gewoon je huis in ook al is het januari. Staan aardig wat hoogtepunten op dit album; what i got, wrong way, april 29, santeria, jailhouse.
4 sterren

avatar van GraveyardJunkie
dit is dus één van de beste platen die ik in huis heb...

Deze cd ooit eens als kopietje gekregen van een vriend, later ook nog naar het concert van Long Beach Shortbus (Sublime met andere zanger) geweest, zeer lekkere muziek! 4*

avatar van Carolaah
Absoluut hun beste.
Kon hem alleen nergens goedkoop krijgen, waardoor ik 'gold' maar heb gekocht..

avatar van GraveyardJunkie
op plato.nl kan je de cd's van sublime bestellen. Daar heb ik ze ook vandaan...

avatar van azra
Lekkere cd, heerlijk ontspannen achteruitzakken met de zon in je rug en naar Santeria of een van de andere geweldige nummers luisteren
Kopen als je de kans hebt, een echte aanrader

avatar van douwens
Sublime is zo een band dat ik via het internet eigenlijk heb leren kennen en ik vind het inmiddels een van de beste Ska/ Reggae groepen die ik ken. Dit album is eigenlijk hun hoogtepunt dat met Santeria en What I got hun beste nummers bevat. Raar dat een band die een plaat als deze aflevert zo weinig stemmen heeft.

avatar van PPKLP
Een van mijn favorieten allertijden... Staat sinds jaar en dag muurvast in mijn album top 10!! Van mij krijgt ie 5* omdat ik hem na meer dan 10 jaar nog steeds zeer regelmatig draai en me nog nooit is gaan vervelen!.. Er zijn naar mijn mening maar weinig albums van dit kaliber gemaakt. TIJDLOOS!

Geniale en tijdloze mix van rock en reggae! Wat een zonde dat de zanger zo nodig moest overlijden aan een overdosis en wat zonde dat deze plaat niet wereldwijd bekend is. Iedereen aan te raden!

avatar van maffioost
een (laat) vervolg op 40 oz to freedom, maar dat maakt het niet minder.
Er zijn maar weinig bands die dit kunnen, een stijl uitzoeken, in dit geval reggea/ska. En dit verbeteren door de vaak eentonige stukjes te vervangen door rap/ funkrock/ metal en punk. in een woord perfectie! ( op de saai gebleven pawnshop na )

avatar van Jorge-E
Niet echt mijn ding en ik begin het na een tijd zelfs vervelend te vinden, maar af en toe een liedje kan zeker geen kwaad. Het mocht van mij een EP zijn ofzo, dan had hij zeker 4 sterren gekregen, maar kom, "Ska" (waar ik nooit van gehoord heb) is mijn genre niet echt.

avatar van Carolaah
Carolaah schreef:
Absoluut hun beste.
Kon hem alleen nergens goedkoop krijgen, waardoor ik 'gold' maar heb gekocht..

Crap, nu zag ik hem gister dus voor 5,- liggen.. heb me toch maar ingehouden.. Bijna alle nummers staan ook wel op Gold.. maar toch ¬¬

avatar van Bardt1980
De zon schijnt weer!
Tijd om dit heerlijke tijdloze album weer eens tevoorschijn te toveren.
Mijn nr.1 BBQ plaat

avatar van vork666
Erg aanstekelijke, zonnige plaat, niets-aan-de-handmuziek van de betere soort. Ska, hier en daar razendsnel en funky, hier en daar ongelooflijk relaxed, die dan ook nog eens om de zoveel tijd de punkversnelling in gaat, een overgang die overigens nergens geforceerd of vergezocht klinkt, wat met dit soort crossovers wel eens een risico zou kunnen zijn.

avatar van frolunda
Bardt1980 schreef:
De zon schijnt weer!
Tijd om dit heerlijke tijdloze album weer eens tevoorschijn te toveren.)
Staat al weer een kleine week de hele dag op,blijft een fantastische plaat zeker met dit weer.

avatar van frolunda
frolunda schreef:
En nu natuurlijk weer....blijft toch wel een erg zomers en relaxed album.Wordt onderhand eens tijd om ook hun andere albums te checken.

avatar van Shelter
Dit is alleen wel hun beste
Maar met Sublime kan het nooit heel fout gaan, het klinkt altijd super vrolijk en relaxed.

avatar van Bardt1980
Ramen van de auto open met dit weer, armpje naar buiten laten hangen en keihard 'What I Got' draaien... Heerlijk!

Geweldige plaat met voor mij als persoonlijke favoriet opener Garden's grove.

Muziek is ook behoorlijk gelaagd vanwege hoewel het zomerse karakter een hoop white-trash poezie en problemen als tekstthema's. Het klinkt zonnig maar het is vilein.