Mike and the Moonpies - Cheap Silver and Solid Country Gold (2019)

Country
Label: Prairie Rose

1. Cheap Silver (4:29)
  2. You Look Good in Neon (4:00)
  3. Danger (4:50)
  4. Young in Love (3:39)
  5. Miss Fortune (3:24)
  6. If You Want a Fool Around (3:15)
  7. Fast as Lightning (3:00)
  8. London Homesick Blues (5:00)
avatar van Jasper
Dat eerste nummer....... Goud (nou ja zilver dan, ook goed).

avatar van frolunda
Bij Mike and the Moonpies heb ik op één of andere manier altijd een aanloop nodig maar uiteindelijk viel ook voor Cheap Silver and Solid Country Gold het kwartje.Hun neo-romantic stijl is nu niet direct het eerste waar ik aan denk als ik Country muziek ga draaien maar als de band uit Austin,Texas dan voorbij komt dan heeft dat zo'n ontspannende werking op je gemoedsrust dat ze wel een tijdje blijven.
Daarom is het wel spijtig dat,hun inmiddels vijfde studio album met een goed half uurtje alweer voorbij is,daar hadden voor mij nog wel dikke twintig minuten bij gemogen.Maar goed,wat overblijft is heerlijke muziek.Doet zo nu en dan wel wat denken aan the Eagles in hun begintijd.
De zalvende stem van frontman Mike Harmeier is erg aangenaam en de bijbehorende muzikale inbreng van de Moonpies is weliswaar vrij ingetogen maar ter gelijkertijd uitermate doeltreffend.Alleen op Fast as Lightning schakelen ze een versnelling hoger maar ook daar is de uitkomst in hoge mate tevredenstellend.
Tja en als daar dan nog prachtige en zeer onderhoudende songs als You Look Good in Neon,Danger en het slotakkoord London Homesick Blues bijkomen,en die stuk voor stuk van hoog niveau zijn,dan kun je alleen maar concluderen dat we hier te maken hebben met een uitstekend Countryalbum.