Helloween - United Alive in Madrid (2019)

Duitsland
Label: Nuclear Blast

1. Halloween (13:37)
  2. Dr. Stein (5:36)
  3. I'm Alive (3:47)
  4. If I Could Fly (4:00)
  5. Are You Metal? (4:27)
  6. Rise and Fall (4:21)
  7. Waiting for the Thunder (4:01)
  8. Perfect Gentleman (4:49)
  9. Kai's Medley (Starlight / Ride the Sky / Judas / Heavy Metal Is the Law) (13:52)
  10. Forever and One (5:21)
  11. A Tale That Wasn't Right (5:39)
  12. I Can (4:53)
  13. Living Ain't No Crime / a Little Time (6:39)
  14. Sole Survivor (4:58)
  15. Power (4:10)
  16. How Many Tears (10:55)
  17. Invitation / Eagle Fly Free (7:13)
  18. Keeper of the Seven Keys (17:03)
  19. Future World (5:35)
  20. I Want Out (8:50)
  21. March of Time (5:27)
  22. Kids of the Century (4:01)
  23. Why (4:42)
  24. Pumpkins United (6:31)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Deze release mag geen verrassing heten... met de eerste video: HELLOWEEN - Pumpkins United (OFFICIAL LIVE CLIP) - YouTube, met hopelijk een Michael Kiske in topvorm.

avatar van vielip
Ben benieuwd! Hopelijk hebben ze alle animatiefilmpjes die als intro's dienden er tussenuit geknipt. Die vond ik live op een gegeven moment al te langdradig, saai en overbodig. Die gaan op een livealbum dus helemáál niet werken. En inderdaad; hopen op een Kiske in vorm. Dan zijn de door Deris gezongen nummers ook nog enigszins door te komen

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Een tweede video is ook beschikbaar: HELLOWEEN - Halloween (OFFICIAL LIVE CLIP) - YouTube.

avatar van Spoelworm
De zang van deze band trek ik totaal niet. Op de lokale radio willen ze nog erg vaak dr.stein en i'm alive spelen,maar ik vind het echt verschrikkelijk . Sorry daarvoor liefhebbers, want ik vermoed dat vooral jullie dit lezen. Muzikaal is het erg vakkundig.

avatar van Edwynn
Geef mij ook zo'n lokale radio. Dr Stein is niet het beste van Helloween maar altijd beter dan Dreetje Hazes oid.

Zelf vind ik de zang van Andi Deris echt verschrikkelijk. Michael Kiske en Kai Hansen zijn de échte Helloweenzangers voor mij.

avatar van Mssr Renard
Kan iemand mij even bijpraten wie er tegenwoordig in de band zitten.

Kan het kloppen dat Deris en Kiske hier beiden zingen? Ik hoor ze duetteren op Halloween en ook op Dr. Stein (verder ben ik nog niet). Drums en gitaar klinken wel fijn. Ik moet me bedwingen op te airgitaren en airdrummen op kantoor.

avatar van Edwynn
Ja, zowel Kiske als Deris aanwezig. Alsook Kai Hansen. Hence 'Pumpkins United'.

avatar van Mssr Renard
Ik heb deze geprobeerd in zijn geheel te luisteren. En hoewel ik het sympathiek vindt dat de band hier drie leadzangers heeft (luister maar eens naar I Want Out), passen de stemmen niet echt bij elkaar.

De band klinkt retestrak, wat we eigenlijk altijd al gewend zijn van de band.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar nummers van de eerste twee platen en Better Than Raw/The Dark Ride. Deze staan er ook in groten getale op. Dus dat is geen probleem.

Maar toch vind ik deze plaat tegenvallen. Misschien omdat het een greatest hits/karaoke metalband is, wat ik hoor. Allemaal heel leuk en gezellig, ook een flink deel geschreeuw naar en met het publiek, maar ik merk dat ik continu naar het volgende nummer skip, tot de plaat af is, en ik me niet verzadigd voel.

Ik ga ook geen score toekennen, want ik voel dat de fans dit waanzinnig gaan vinden.

Noot: ik vind Andy Deris nog het beste zingen op deze liveplaat. Meer kracht en controle dan de andere twee (Kiske en Hansen).

avatar van Spoelworm
Edwynn schreef:

ik wist niet dat er meerdere zangers waren, dat is nuttige info. Toch ben ik bang dat dit nooit wat voor mij word,maar ik check het nog es . Drie zangers live is eerlijk is eerlijk best imponerend te noemen. Radio Rock (sorry,mag geen link zetten) is overigens via internet te horen, er is hier geen fm. Geen Emperor helaas maar op Nrk p3, een beetje de 3fm van Noorwegen hoor je buiten veel hippe hedendaagse muziek ook tussendoor gewoon nog eens wat black metal.

avatar van Edwynn
Ik weet niet of Kiske en Hansen opnieuw deel uit maken van de band. Dit leken mij echt speciale shows om de erfenis te vieren ofzo

avatar van Matthijs78
Edwynn schreef:

September 2020 komt een nieuw studio album uit mét Kiske en Hansen. Meteen daarna zal ook een nieuwe tour volgen in de huidige bezetting. In interviews laten verschillende leden weten dat deze bezetting blijft zolang men er lol aan beleeft. Zou dus zomaar kunnen dat deze bezetting blijft.