Blushing - Blushing (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

1. So Many (4:03)
  2. Dream Merchants (3:14)
  3. The Last Time (4:15)
  8. Running (4:09)
  9. Me with You (4:00)
  10. Her (4:20)
avatar van E-Clect-Eddy
Omdat het nieuwe album van Rev Rev Rev nog even op zich laat wachten, even de singles van hun collega's verkent.

Blushing is een female-fronted act met een bassiste en gitariste in de line-up en die laatste neemt ook nog de lead vocal voor haar rekening. Hun geluid is iets minder donker en minder Post-Punk dan die van Rev Rev Rev. Er zit ook meer contrast in de nummers, dat wil zeggen de Dream Pop passages zijn iets zoetiger maar zodra de gitariste de spotlight overneemt dan gromt die de zoetigheid weg.

Op hun Bandcamp pagina is slechts het openingsnummer beschikbaar als single, terwijl andere streaming platforms ook Dream Merchants aanbieden.

avatar van jorro
Erg prettig album. Wel behoorlijk retro aandoend, maar dat kan bij mij de pret niet drukken. Het is fije shoegaze/dreampop wat toch een van mijn favoriete genres blijft. Allemaal aanstekelijke liedjes en goed geproduceerd. De stem van de zangeres lijkt ook gemaakt voor dit genre..
Sunshine is mijn prijsnummer. Heerlijke plaat voor de late uurtjes.
4* blijft 4*