Portrayal of Guilt - Suffering Is a Gift (2019)

Punk / Metal

4. Moral Decay (1:32)
  5. A Futile Light (1:16)
  6. Merciless (2:03)
avatar van Sound
Wat deze gasten in 10 minuten voor elkaar weten te krijgen, lukt menig band nog niet in 10 albums.
Meer woorden zijn ook niet nodig.

avatar van Don Cappuccino
Beestige EP van Portrayal of Guilt. Een goede dosis grimmige blackmetal door de screamo, ik vind het mooi. Fenomenale drummer ook.

avatar van AOVV
De hoestekening van deze EP lijkt wel een macaber bidprentje, en met een titel als Suffering Is a Gift weet je natuurlijk dat dit geen zonnige popdeuntjes zullen zijn.

Op deze EP laat Portrayal of Guilt iets meer invloeden uit de black metal los op hun maniakale screamo. De songs zijn kort en erg intens, wat maakt dat 10 minuten ruimschoots voldoende is om hierdoor te worden geaffecteerd.

Deze band kwam op mijn radar omdat ze dit jaar een nieuwe release uit gingen brengen, maar ook het ouder werk is al flink de moeite!

3,5 sterren