Solemn Novena - Kiss the Girls (2010)

Label: Alice In

1. Juliette (3:56)
  2. Silver (4:09)
  3. Ruined (4:26)
  4. The Dreamer (3:09)
  5. Kiss the Girls (4:50)
  6. Faerytale (3:54)
  7. Tell Me All Your Secrets (2:46)
  8. Trick or Treat (4:11)
  9. Siren (4:08)
  10. Missa Solemnis (6:06)
ROZZ
Jammer dat het maar bij een album is gebleven. Goede stevige gothic rock met een duidelijke verwijzing naar de jaren 80 en 90. Mix van Siouxsie & The Banshees en Mephisto Walz afgewisseld met mannelijke vocals (Marc McCourt). Alle songs zijn even sterk mede dankzij de krachtige stem van de zangeres (Louise Crane). Overtuigend debuut en helaas is het (naast de EP As Darkness Falls uit 2006) daar bij gebleven. De band heeft maar kort bestaan; in 2010 zijn ze na vier jaar uit elkaar gegaan. Toch blijft dit een van de beste albums van de afgelopen tien jaar vind ik. Gitarist, oprichter en zanger Marc McCourt heeft met de band Snakedance een vervolg proberen te maken maar dat werd niks. Ook heeft hij (gastvocals) meegewerkt aan het debuutalbum (Pinnacle Of The Draco) van Angels of Liberty .

avatar van jorro
Dank weer Darkwaver. inderdaad een aangenaam album. Misschien net iets te veel pop, maar ik moet het nog wat vaker beluisteren. Ik begin daarom voorzichtig met 3,5*.