Mayhem - Daemon (2019)

Noorwegen
Label: Century Media

1. The Dying False King (3:46)
  2. Agenda Ignis (4:34)
  3. Bad Blood (4:58)
  4. Malum (5:05)
  5. Falsified and Hated (5:48)
  6. Aeon Daemonium (6:03)
  7. Worthless Abominations Destroyed (3:48)
  8. Daemon Spawn (6:03)
  9. Of Worms and Ruins (3:48)
  10. Invoke the Oath (5:33)
  11. Everlasting Dying Flame * (5:52)
  12. Black Glass Communion * (4:25)
avatar van Edwynn
Wat een waanzinnig album levert Mayhem weer af. Sinds het drukke Esoteric Warfare pakt de band met Daemon weer eens uit met flarden echte black metal. Dat betekent meer focus op kou, pijn en woede verpakt in iets gemakkelijkere composities. Het raast, schuurt en blaast als door de duivel op de hielen gezeten. Maar tegelijkertijd is er ook weer veel aandacht voor technische finesses. Met hier en daar een verdwaalde melodieuze passage. Mayhem is één van de weinige bands die voortdurend evolueert zonder in te boeten aan bruutheid. Zonder meer indrukwekkend.