John Coltrane - Blue World (2019)

geen stemmen

Jazz
Label: Impulse!

1. Naima [Take 1] (4:36)
  2. Village Blues [Take 2] (3:46)
  3. Blue World (6:08)
  4. Village Blues [Take 1] (3:48)
  5. Village Blues [Take 3] (3:46)
  6. Like Sonny (2:43)
  7. Traneing In (7:38)
  8. Naima [Take 2] (4:08)
  • vanaf vrijdag 27 september te koop
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een nieuwe Coltrane plaat met opname die stammen uit de tijd tussen Crescent en A Love Supreme. Weer een release uit de kluis waar Both Directions at Once ook uit is gehaald.

avatar van Tony
Deze sessie was bedoeld als filmmuziek voor een Canadase film, lees ik net op het net. Blue World is alvast een heerlijk loom nummer dat helemaal in de classic quartet traditie van 1964 past. Overige nummers zijn overigens allemaal bekende composities, maar ik ben heel benieuwd hoe ze in 1964 bij Rudy van Gelder zijn opgenomen.

avatar van Soledad
Ja wederom zeer benieuwd!

avatar van judgepaddy
Net deze link binnen gekregen met een video van het lied Blue World.
NPR Choice page

avatar van Soledad
Ben ook benieuwd in hoeveel uitvoeringen deze komt. Ik wil em sowieso op vinyl

En als het kan een deluxe versie met een boertje van Trane, een windje van Tyner, veel studio chatter en een snorhaartje van Bob Thiele. Maar dan moet de plaat wel geperst zijn op 24k 180gr. Coloured 4K super UHQD materiaal dat op zijn minst 360 graden is geremasterd.