Tanya Tucker - While I'm Livin' (2019)

Country
Label: Fantasy

1. Mustang Ridge (3:37)
  2. The Wheels of Laredo (3:49)
  3. I Don’t Owe You Anything (2:34)
  4. The Day My Heart Goes Still (3:19)
  5. High Ridin’ Heroes (3:27)
  6. The House That Built Me (4:12)
  7. Hard Luck (3:22)
  8. Rich (2:33)
  9. Seminole Wind Calling (3:35)
  10. Bring My Flowers Now (4:20)
avatar van Zwaagje
Tanya Tucker - While I'm Livin' - digitalekrant.volkskrant.nl

De recensie maakt me wel nieuwsgierig. Op en top country en een prachtige country stem. Misschien voor mij net te veel van het goede, maar ik geef het zeker een kans.
Ze heeft al veel albums uitgebracht, maar nog niet erg bekend op MM.

avatar van Zwaagje
Mooie plaat. Haar stem, en heel af en toe de muziek, doet me denken aan Gretchen Peters

avatar van AbleMable
Ooit doorgebroken als 13-jarige met Delta Dawn in 1972. Ze was op die leeftijd al behoorlijk eigenwijs, want ze koos Delta Dawn ipv The Happiest Girl In The Whole USA die men voor haar had uitgezocht, om als debuutsingle uit te brengen. Ondanks haar jonge leeftijd was ze behoorlijk onafhankelijk en liet zich niet de les lezen en ze werd dan ook al snel in de jaren 70 onderdeel van de Outlaw beweging.
Ze bleef met ups and downs tot in de jaren'90 hits scoren. In het vorige decennium bracht ze ook nog twee albums uit waar ze zeker over de laatste uit 2009 niet te spreken was. En daarna deed ze niet veel meer mede ook door het overlijden van haar vader en tevens manager.
Met Shooter Jennings (zoon van..) werd er weer gesproken over een nieuw album en Shooter Jennings benaderde Brandi Carlile om songs voor haar te schrijven. En nu is daar dan haar nieuwe album. Geproduceerd door Shooter Jennings en Brandi Carlile en als songschrijvers Brandi Carlile en haar team op enkele covers na, die overigens prima passen bij het geheel.
En het album valt zeker niet tegen. Haar stem klinkt op een mooie manier doorleefd en ze heeft nog steeds die mooie country snik, die misschien nu nog wel mooier klinkt dan ooit bij haar. En ik draai het album al een tijdje en ga hem ook steeds mooier vinden.
Het album is met veel liefde en plezier gemaakt en dat spat er ook vanaf. Ik kan ook geen hoogtepunten opnoemen, het hele album is een hoogtepunt en er staan ook geen zwakker broeders op, het geheel is erg constistent en authentiek. En wat zet ik deze plaat graag op!