HIDE - Hell Is Here (2019)

Electronic
Label: Dais

1. Chainsaw (2:38)
  2. 999 (3:43)
  3. SSSD (4:45)
  4. Everyone's Dead (3:31)
  5. Hell (3:46)
  6. Respite (3:10)
  7. 1 / 2 Trash (2:49)
  8. Grief (4:02)
  9. Pain (2:17)
  10. Raw Dream (2:59)
ROZZ
Een soort overstuurde SWANS maar dan met vrouwelijke vocals. Klinkt goed! Een drummachine bedienen is ook een kunst zo blijkt uit dit album. Ga ik vaker luisteren.

avatar van E-Clect-Eddy
Industrial + Post-Punk : ritmisch sterk en regelmatig grenzend aan Minimal.

Industrial en Post-Punk is vaak genoeg wat bombastisch en dat is dit ook wel, maar dit duo weet er toch mooi 'leegte' in te verwerken (een sterk contract dus met die bombast).

Doet denken aan Einstürzende Neubauten en NIN, maar dan met een zangeres die ergens tussen Gitane Demone en Patti Smith zit: wel rauwer gezongen en zwaardere thema's.

De teksten van de single Chainsaw zijn gebaseerd op vervelende opmerkingen die vrouwen op straat naar hun hoofd geslingerd krijgen, soms in het bijzijn van (hun) kinderen.

avatar van Alicia
1,0
Ha, dit is een regelrechte aanslag op je oren en gezond verstand. Een beste plaat om je buren dus een keer heel te subtiel te bedanken voor de ellenlange bouwsessies uit het verleden. Man, ze hangen onmiddellijk aan de telefoon!

Takkeherrie met leuke ritmes, zonder melodieën, maar wel inclusief kotsgeluiden en een ontzettend hysterisch schreeuwende 'dame'. Ja, hier moet je van houden en dat doe ik niet. Vreselijk!

avatar van E-Clect-Eddy
Alicia schreef:
inclusief kotsgeluiden en een ontzettend hysterisch schreeuwende 'dame'.

een nieuw niche genre

avatar van Alicia
1,0
Ja, en lekker bij een bakkie koffie! ?