The Cure - 40 LIVE (2019)

Alternatieve titel: CURÆTION - 25 + ANNIVERSARY

55. Grinding Halt
  56. 10:15 Saturday Night
  57. KAA
avatar van Slowgaze
57 nummers in plaats van veertig. Gemiste kans hoor.

avatar van Poeha
Maar damn wat zijn ze (en Robert Smith in het bijzonder) live nog goed. Pinkpop 2019 bijvoorbeeld...kippenvel.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wel erg veel live van ze in de kast staan, maar dit is wel weer erg interessant en live zijn ze inderdaad nog bijzonder goed.

avatar van Castle
Nieuwe versie titel Killing An Arab, na Killing An A nu KAA... gekheid
Tsja toch weer een aankoop vrees ik

avatar van EGO
EGO
Zo te zien komt die niet op vinyl uit, ..dat is jammer

Jammer van de dubbelingen, maar live is The Cure nog altijd prima te verteren.

Ik kijk toch wel uit naar deze release op blu-ray. Heb een aantal concerten op YouTube gezien en het 'klinkt nog steeds als een klok'. Tegelijkertijd verheug ik me ook al op het nieuwe album dat hoop ik dit jaar nog verschijnt...

avatar van Gringo_m
Vooral Curaetion (nr 1 t/m 28) is een welkome toevoeging aan het live oeuvre van The Cure. Robert Smith is prima bij stem en er komt uit alle periodes van The Cure wel een nummer langs.
Als het nieuwe nummer "It Can Never Be The Same" graadmeter is voor het nog te verschijnen nieuwe album(s?) dan kunnen we de lat lekker hoog, donker en zwaar leggen .

De Hyde Park registratie is voor mij een fijne herinnering aan dit concert maar net zoals tijdens het concert destijds haak ik ook nu na nr 48 weer af, de "vrolijke" Cure maakt mij niet blij.

avatar van Shffl
The Cure, ooit (80-92) erg goed, nu een soort Status Quo / UB40 'goud van oud' band.

avatar van TomPSV
Shffl schreef:

Klinkt niet bepaald positief, of wel? Robert Smith zingt nog precies hetzelfde als hij altijd heeft gedaan. Live dus nog steeds steengoed, zoals op Pinkpop dit jaar.

avatar van Lost
Feestje gewoon deze box ... band in vorm en Smith goed bij stem ...

avatar van luigifort
KAA???? Waar is de artistieke vrijheid gebleven mensen

avatar van Strangeways
luigifort schreef:
KAA???? Waar is de artistieke vrijheid gebleven mensen
Zowel op de box, in het boekje als in het discmenu staat gewoon Killing An Arab, zoals het hoort. Als dat (hier) gecencureerd wordt is dat diep triest.

avatar van devel-hunt
Shffl schreef:

Snap ik wel, hoe goed ze ook nog live zijn, ze teren volledig op het verleden. Het laatste nieuwe studioalbum stamt uit 2008 terwijl de laatste echte goed plaat uit 1992 stamt. Goud van oud dus, sentiment , maar wel tijdloos.

avatar van Rudi S
Strangeways schreef:

Ik heb KAA ook nergens gezien , misschien weet toevoeger CHIEP hoe dit komt ?
Bij de verzamellaar staat de titel wel voluit.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Op de officiële (voor)verkoopsite van Universal (waar The Cure naar linkt op hun website) stond twee maanden geleden (en nu nog steeds) "KAA": The Cure - Official Store - store.universalmusic.com

Gisteren binnen en gisteren 2e disk en vandaag 1e disk gekeken. Mooie uitvoering, Smith en band in topvorm, weinig nummers dubbel. Een fantastisch concept op disk 1 ("From there to here" en "From here to there") en op disk 2 een wat meer standaard setlist (voor zover je daar bij The Cure van kan spreken), die doet denken aan de setlist op "Show" uit het "Wish" tijdperk.

Simple Minds proberen hier Live in the City of Angels (2019) ook iets dergelijks, maar veel minder goed geslaagd met gastzangeressen, veel muziek op band, fade in/fade outs, een een onlogische disk/show-opbouw.

Wat een geweldige box is dit. Blu-ray met 4cd versie besteld . Prachtige beelden, maar ook geluid. Prima songkeuze, echt genieten. Het live-album waar de Simple Minds hun 40-jarig jubileum viert klinkt gewoon flut in vergelijking met deze box van The Cure. Terwijl ik de Simple Minds best hoog heb zitten.... Nu erg nieuwsgierig naar het nieuwe werk van deze band!!

avatar van R-Know
Pinkpop, Glastonbury, het was weer geweldig dit jaar.
Live hebben ze door de jaren heen heeeel weinig ingeleverd, of het zou een muziekantje moeten zijn die wat laat liggen.
Sfeer, muziek, zang het is allemaal nog van een niveau wat ook 30 jaar geleden had kunnen zijn.
Via Qobuz gehoord, HiRes, klinkt prima maar geen top geluid.
Zelf denk ik niet dat ik deze aanschaf maar zal streamen.
Als Cure fan van het eerste uur heb ik, en vele andere fans met mij, al vele concerten in de kast staan.
Voor de beginnende Cure fan is dit best een aanrader.
Zelf zou ik niet weten welk live album van The Cure beter is.