HIDE - Castration Anxiety (2018)

Electronic
Label: Dais

1. Fall Down (5:10)
  2. Bound / Severed (3:36)
  3. Close Your Eyes (5:23)
  4. Wear Your Skin (5:59)
  5. Come Undone (4:52)
  6. Wildfire (4:49)
  7. Fucked (I Found Heaven) (5:16)
  8. All Fours (3:37)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Industrial, en wat mij betreft ook Minimal invloeden, en in de zang / teksten / thema's ook wel Post-Punk invloeden.

De mantra Close Your Eyes met de pompende beats is het beste nummer op dit album, jammer dat dit niet tot single is gemaakt. Gelukkig is er wel een live video van.

Het duo HIDE zit bij hetzelfde label (Dais Records) als ADULT., VR SEX, Drab Majesty en Tempers: logisch want ik hoor wel overeenkomsten. Een fijn label als je houdt van goed Industrial / EBM / Post-Punk / Darkwave. Zal de andere acts hierop ook eens verkennen.

HIDE bracht onlangs een nieuw album uit (Hell Is Here), maar voorlopig geniet ik vooral van deze.

HIDE - Close Your Eyes [Live in Brussels] - YouTube

avatar van Lau1986
Het is wel leuk om eens te horen. Het is inderdaad heel industrial met EBM. Het klinkt ook allemaal wel aardig, maar voor mij niet meer dan dat.