Angel Witch - Angel of Light (2019)

Label: Metal Blade

1. Don't Turn Your Back (4:55)
  2. Death from Andromeda (6:23)
  3. We Are Damned (5:59)
  4. The Night Is Calling (7:20)
  5. Condemned (5:29)
  6. Window of Despair (5:18)
  7. I Am Infamy (5:33)
  8. Angel of Light (6:40)
  9. The Night Is Calling [Demo] * (7:21)
avatar van Sir Spamalot
En voor de tweede maal dit jaar slaat mijn hartje een slag over, na Diamond Head met hun kraker The Coffin Train laat Angel Witch ook weer van zich horen. Eerste geluiden zijn te beluisteren op Bandcamp.

Angel of Light | Angel Witch - angelwitch.bandcamp.com

avatar van Kronos
Dit ziet er veelbelovend uit. Mooie hoes, lange nummers. En hopelijk betekent de overstap van Rise Above naar Metal Blade een betere productie dan het vorige album.

avatar van Faalhaas
Kronos schreef:

Er was wat mis met de productie? Niks van gemerkt.

avatar van Dream Theater
Ook hier begint het te enthousiasme op te borrelen na het horen van Don`t Turn Your Back en Condemned.
De onvervalste Angel Witch sound keert terug, heerlijke muziek!

avatar van Dream Theater
In geen tijden zo enthousiast geweest over de terugkeer van een band uit de NWOBHM periode. Wat is dit een dijk van een cd. Geen computer product maar gewoon back to basic, gitaren, drums en bas. Kevin Heybourne met zijn typerende klagerige zang en heerlijk gitaarwerk. Prima composities die heerlijk oldschool klinken en het wauw gevoel die ik bij hun eerste plaat ook had is weer helemaal terug. Jaarlijst werk deze Angel of Light!

avatar van Faalhaas
Vind hem ook dik ok maar net iets minder dan As Above, So Below. En de vergelijking met het debuut zullen we helemaal maar niet maken. Wel tekenend dat de betere nummers steeds weer de oudjes zijn... Into The Dark, Witching Hour en ditmaal opener Don Turn Your Back en de ballad The Night Is Calling stammen allemaal uit begin jaren 80. Gaaf dat ze nu eindelijk eens fatsoenlijk opgenomen zijn natuurlijk. De nieuwe nummers luisteren ook lekker weg hoor maar klinken me soms net wat te standaard.

Ooit het debuut gekocht in Coevorden voor een tientje in 1981 bij Marlet die er mee stopte. En sinds die dag ben ik fan, weliswaar af en aan. De volgende albums vond ik toen niet te pruimen, alhoewel ze me nu prima bevallen. Het niveau van het debuut hebben ze nooit weer gehaald maar mede door de kale productie vind ik dit een geweldig album. Klinkt alsof je terug gaat naar begin jaren tachtig en daar zitten natuurlijk behalve ouwetjes als ik niemand op te wachten maar ik ben er content mee!