A Projection - Section (2019)

Zweden
Label: Metropolis

1. Something Whole (3:10)
  2. Strange (3:50)
  9. Diffusion (4:01)
  10. Live Again (2:59)
  11. Disbelief (4:05)
ROZZ
Na het vertrek van zanger Isak Erikson werd de zang vervangen door de bassist Rikard Tengvall en dat klinkt niet slecht. Ik heb de single Something Whole erbij gezet.

ROZZ
Sterke nieuwe plaat waar ze trouw blijven aan hun oorspronkelijke geluid gebaseerd op de postpunk van de jaren 80. De zang is wat donkerder en neigt wat naar The Sisters maar ik vind het prima bij de muziek passen. Section | A Projection - aprojection.bandcamp.com

avatar van Chameleon Day
ROZZ schreef:
...en neigt wat naar The Sisters...

Wat? De Zusters zijn zonder enige genade alom aanwezig in het geluidsbeeld!

Prima toch.

avatar van Premonition
Sinds de bassist de zang heeft overgenomen, is Eldritch gereïncarneerd. En da's makkelijk , want de muzikale omlijsting was al eerder afgestemd op zijn herrijzenis..

ROZZ
Muzikaal vind ik dit niet alleen maar op The Sisters lijken. Ze zijn geïnspireerd door meerdere bands uit de jaren 80. Het album krijgt goede recensies en terecht wat mij betreft.
A Projection - Facebook

avatar van Alicia
Ik lees net in dit draadje dat het geluid van Sisters of Mercy al dan niet van grote invloed op dit album is geweest. Dat geloof ik ook wel. De halve neo post-punk wereld met goth inslag lijkt immers deze invloeden te bevatten. Echter, ik ben zelf geen grote fan van het stemgeluid van Eldritch - ook al hebben de Sisters enkele prima nummers gemaakt - maar ik ben wél een liefhebber van bariton zangerts. En toch is de klankkleur van een stem voor mij minder belangrijk dan het feit of een stem je ook daadwerkelijk echt raakt! Dit geldt natuurlijk ook voor de muzikale begeleiding. Daarnaast gaan we horen of A Projection ook leuke liedjes heeft geschreven. Voorlopig word ik nog niet echt omver geblazen.

Een van de betere nieuwe bands in het genre vind ik. Prima album dat na meerdere luisterbeurten beter wordt. Groeiplaat!