Roberto Cantoral: Siempre Vivo (2018)

1 stem

Mexico
Pop / Wereld
Label: Sony

1. Sin Bandera - El Reloj (3:14)
  2. Mijares - Regálame Esta Noche (3:32)
  3. Carlos Rivera - Noche No Te Vayas (3:16)
  4. Edith Márquez - A Que No (3:03)
  5. Reyli - Me Quedé Sin Nada (3:20)
  6. Natalia Lafourcade - Soy Lo Prohibido (3:43)

met Los Macorinos

7. Vicentico - Me Odio (3:04)
  8. Río Roma - Al Final (3:40)
  9. Lila Downs - El Crucifijo de Piedra (2:29)
  10. Gilberto Santa Rosa - Yo Lo Comprendo (3:07)
  11. Marc Anthony - El Triste (5:18)
  12. José Cantoral - Media Vida (3:47)
  13. Ely Guerra - El Preso #9 (5:14)
  14. Cristian Castro - Qué Mal Amada Estás (3:20)
  15. Itatí Cantoral - Me Está Gustando (3:19)
  16. Mario Domm - La Barca (3:15)
  17. Alex Lora - El Caballero del Bolero (3:29)
avatar van E-Clect-Eddy
De in 2010 overleden Mexicaanse pianist / guitarist / componist / singer-songwriter Roberto Cantoral heeft een aantal klassiekers (mede-)geschreven die volgens Wikipedia door meer dan 1000 verschillende acts opgenomen binnen en buiten Mexico.

In de mid 50s, de gouden jaren voor romantische Bolero trios was hij lid van Los Tres Caballeros, uit die tijd stammen de klassiekers als El Triste, Al Final, La Barca en El Reloj

Terecht dat hij hiervoor eens in het zonnetje wordt gezet met dit fijne tribuut vol ingetogen bewerking in Latin Pop / Folk.

De mooiste cover is die door Natalia Lafourcade deze verscheen al eerder op Musas (2017)

avatar van E-Clect-Eddy
Met de heerlijk doorleefde stem van El Tri zanger Alex Lora lijkt het nummer El Caballero del Bolero al of het een Rachera is. Eén van de vele pluspunten van deze verzamelaar.

Ook heel mooi: Edith Márquez - A Que No met iets van Flamenco in deze slow ballad. Lila Downs stelt nooit teleur, dus ook niet met El Crucifijo de Piedra.

Het populairste nummer, aldus Last.fm, is Marc Anthony's versie van El Triste