B.B. King - Blues Summit (1993)

Blues
Label: MCA

1. Playin' with My Friends (5:18)

met Robert Cray

2. Since I Met You Baby (4:45)

met Katie Webster

3. I Pity the Fool (4:36)

met Buddy Guy

4. You Shook Me (4:59)

met John Lee Hooker

5. Something You Got (4:02)

met Koko Taylor

6. There's Something on Your Mind (6:02)

met Etta James

7. Little by Little (4:07)

met Lowell Fulson

8. Call It Stormy Monday (7:17)

met Albert Collins

9. You're the Boss (4:07)

met Ruth Brown

10. We're Gonna Make It (3:51)

met Irma Thomas

11. I Gotta Move Out of This Neighborhood-Nobody Loves Me But My Mother (8:57)
  12. Everybody's Had the Blues (4:35)

met Joe Louis Walker

Father McKenzie
Absoluut geen mis plaatje, deze BB met zijn fijne vriendenkring. Lekkere blues.
Maar ja, wie luistert er nog naar blues??

Ik wel!

avatar van Aghora
Father McKenzie schreef:
Maar ja, wie luistert er nog naar blues??

Ha, ik begin pas net. Ik heb ook een verzamel-cd van B.B. King ergens liggen en die bevalt me erg goed. Maar ik zou geen flauw idee hebben welke CD's verder nog de moeite waard zijn... hij heeft er zo veel gemaakt. Wat is aan te raden?

avatar van Lee Malone
Nogal gelikt en gladjes, niet echt mijn ding

Stijn_Slayer
Dit is dan toch een stuk beter dan vergelijkbare albums als 80 en Deuces Wild. Albert Collins, Lowell Fulson en John Lee Hooker zijn toch andere koek dan de namaakblues van Mark Knopfler, Roger Daltrey en Elton John.

Verder ook wel een beetje gelikt en gladjes inderdaad. Verre van de essentie van B.B. King, maar toch sfeervol en goed gemusiceerd.

avatar van Gommans
Gewoon een lekkere blues plaat. Door alle gast-artiesten verveelt het mij eigenlijk nooit en is elk nummer wel weer anders. Niet echt hoogstaand maar wel met veel plezier gemusiceerd. Ik vind dat de kracht van de blues die BB King op deze manier maakt. Met veel respect voor alle gasten maar wel met de blues in zijn eigen stijl en met zijn eigen geluid.