Kaprekar's Constant - Depth of Field (2019)

Label: Talking Elephant

1. Rosherville Part 1 (10:34)
  2. Holywell Street (4:38)
  3. Ghost Planes (10:40)
  4. The Nightwatchman (6:10)
  5. White Star's Sunrise (23:43)
  6. Rosherville Part 2 (9:37)
  7. Depth of Field (2:08)
lees net op "progwereld" dat er nieuw werk is van KC. En deze moet ook weer bijzonder sterk zijn. Ik was al aardig onder de indruk van hun debuut. Mmm . Ik ga deze proberen te bestellen bij mijn platenboer …...

avatar van Barney Rubble
Verdomd sterke progplaat met het mooie saxofoonspel van Jackson. Lekker warme symfo.

avatar van Alicia
Normaal gesproken heb ik niet veel met zangeressen, maar de combinatie van een zanger en zangeres en niet geheel onbelangrijk; de goede zang is bij dit gezelschap juist een van de grootste pluspunten naast het verder prima muzikale vakmanschap. Het is weliswaar ook niet helemaal mijn favoriete prog, maar ik vind Kaprekar's Constant wel de moeite waard om op de luisterlijst te plaatsen en wat vaker te beluisteren!

avatar van Bonk
Kaprekar's Constant staat pas sinds kort echt op mijn radar. Hoewel ik de band natuurlijk al eens tegengekomen was bij de Progladder pas laatst de albums maar eens aangeschaft. En het is absoluut een fijne band.
Maar om de een of andere reden weet deze me toch wat minder te pakken dan de eerste. Ik vind deze toch wat zoetsappiger overkomen dan de vorige en mist voor mij daardoor de diepgang, spanning en dynamiek van de vorige. Dan blijft er nog een heel behoorlijk album over, maar ik deel de jubelstemming (ook uitgedrukt in het gemiddelde) dus niet.

Bonk schreef:

Deze 2de is inderdaad wat rustiger . Ik heb ondertussen deze wel meer dan 10 x beluisterd en ik vind hem toch wel goed hoor. Deze 2de heeft veel meer tijd nodig op de één of andere manier om hem te doorgronden.

avatar van uffing
Deze is in eerste instantie minder pakkend dan het debuut inderdaad. Maar ook deze vind ik weer schitterend. Ik vind deze band echt één van de fijnste ontdekkingen van de afgelopen jaren. Album drie is ook alweer in de maak.