Barker - Utility (2019)

Electronic / Dance
Label: Ostgut

1. Paradise Engineering (4:08)
  2. Posmean (3:54)
  3. Experience Machines (3:39)
  4. Gradients of Bliss (5:28)
  5. Hedonic Treadmill (4:09)
  6. Models of Wellbeing (6:03)
  7. Utility (4:30)
  8. Wireheading (2:19)
  9. Die-Hards of the Darwinian Order (9:07)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Sowieso een fijne plaat maar die afsluiter is echt buitenaards mooi.

avatar van trebremmit
Dit doet me wel denken aan Mark Fell, alleen die doet het nog veel extremer, check dit album maar eens Mark Fell - Multistability (2010)
Barker vind ik wel beter luisterbaar trouwens zo op de middag.

Album staat ook de lijst van 2019 van de Quietus, heb het album ook in mijn handen gehad bij Kompakt, maar omdat ik de hoes zo lelijk vond - terwijl Ostgut releases normaal echt fraai verzorgd zijn - heb ik het album teruggezet (en ook niet de tijd genomen even te luisteren, m'n liefhad haast ) maar dit klinkt heel niet verkeerd.

Typisch voorbeeld van "de vlag die de lading niet dekt" - dit draait heel prettig weg op de druilerige zaterdagochtend, waar de hoes klatsj-boem-bang-stamp (hakkuh) zou doen vermoeden. Zo na Schnauss' Long Way to Fall beslist geen stijl/sfeerbreuk en nou komt ook nog het zonnetje binnen;)