Suba - São Paulo Confessions (2000)

Servië

3. Na Neblina (4:43)
  4. Segredo (4:03)
  5. Antropòfagos (6:22)
  6. Felicidade (4:21)
  7. Um Dia Comum(Em SP) (4:59)
  8. Sereia (6:00)
  9. Samba Do Gringo Paulista (4:49)
  10. Abraço (5:05)
  11. Pecados da Madrugada (5:05)
  12. A Noite Sem Fim (7:02)
Veel nummers vind je terug op allerlei compilatie cd's met braziliaanse muziek heel goed vind ik deze.Jong gestorven die Suba was heel zeker een talent.Cibelle en Bebel Gilberto zijn er zeker door beinvloed

avatar van LeRoi
1 van de betere platen en zijn genre (lounge). Zet 'm nog altijd graag en met veel luistergenot op!

avatar van Oldfart
Ken het niet, maar ik zie 2 dingen: braziliaanse muziek , maar ook Joegoslavië?
Klopt dat ??

avatar van LeRoi
Heb 'm thans opstaan (echt zo'n plaat die je met het korter worden der dagen opzet) en zie in de colofon inderdaad staan 'dedication to the bridges of Novi Sad en thanks to Zoran Janjetov, Svetlana'......plaat is echter in Sao Paulo opgenomen.....ben geen 'kenner' (alleen enorme liefhebber van deze plaat..........vergelijk: tussen de 'K&D Sessions' van K&D, 'Krush' van DJ Krush en 'Shallow & Profound' van Yonderboi....)

avatar van YoG
YoG
Hele volwassen eigenaardige downtempo/lounge.
Veel te jong gestorven, die Suba.. 2 dagen voor z'n album uitkwam omgekomen door rookvergiftiging (z'n studio vloog in de hens!)
Hij stond op het punt van doorbreken in Servie (z'n geboorteland)
Hier een melancholisch herdenkingsfilmpje over 'm:

Ik ken alleen dit album van 'm.. ik ga eens verder zoeken

Compleet eigen stijl heeft dit album.. soms net zo bombastisch als Amon Tobin, zweverig, spielerig.. (Toys en Nova van Tobin komen in de buurt qua stijl, maar dan nog tikkeltje meer bossa), hij zocht echt de grenzen op van het genre..
Bebel vult hem 'm prima aan met haar subtiele dominante en toch engelachtige stem

Er staan een paar uptempo nummers die het heel goed zouden doen op een heet en zweterig feestje

Heb mn cijfer verhoogd van 4 naar 4,5.. wellicht gaat ie nog hoger als ik dit album wat laat groeien!

edit: Um dia comun (Em SP), nummertje 7. .. Wat een Briljant nummer !!

Van Felicidade is ook een uptempo versie (staat geloof ik op het remix-album) Met zwoele stampende beat.. jammie